Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 3/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 3/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.

Rozdanie 3
Rozd. S,
po partii: EW
9 5 3 2
K Q 7 2
10 9 7 5
2
 
8 7 6
10 5 3
J 6
A Q 10 8 4
rozd. 3 A K 10
J 9 6 4
K 8 3 2
5 3
  Q J 4
A 8
A Q 4
K J 9 7 6
 

W

N

E

S

1BA

pas

pas

pas

 

albo:

W

N

E

S

1BA

pas

2

pas

2

pas

21

pas

2

pas

pas

pas

 

1kolory starsze, słaba ręka

Przeciwko 1BA(S) W wyjdzie najczęściej w trefla, ma przecież ten kolor dostatecznie perspektywiczny. Z drugiej strony, przeciwko tak niskiej grze często optymalne jest wyjście pasywne, w tym wypadku będzie nim przede wszystkim pik. Los kontraktu zależeć będzie od poczynań obu stron, a ich wariantów jest tu sporo. Rozgrywający ma wprawdzie tylko jedno dojście do stołu, więc zanim je wykorzysta, spróbuje wyrobić sobie kara. Bardzo atrakcyjnie wygląda zagranie A i D, które dzięki drugiemu W w ręce W da e-S-owi aż dwie dodatkowe wziątki w tym kolorze (a w wielu innych przypadkach – co najmniej jedną). Potem wystarczy już tylko raz zagrać z dziadka w pika, a już będzie można i w tym kolorze zdobyć wziątkę. Z kolei – ze względu na konfigurację trefli – broniący będą mogli odebrać tylko dwie lewy w tym kolorze. Rozgrywający na pewno zrobi zatem swoje, będzie nawet walczył o nadróbkę. Najgroźniejszy byłby dlań wist kierowy, w niczym mu niepomagający, kiedy to, aby zrealizować kontrakt, musiałby w drugiej lewie wyjść z ręki honorem pikowym (albo utrzymać się w dziadku figurą kierową i zagrać w pika).

Nieco przyjemniej będzie się grało e-S-owi w piki, kiedy to najmniej pomocnego mu kiera (najczęściej dostanie jednak wist atutowy) będzie mógł wziąć w dziadku i wyjść stamtąd w atu. Kiedy jednak E wskoczy K i wyjdzie w karo, S będzie musiał wstawić z ręki D (gdyby dodał blotkę, nie mógłby już zdobyć w tym kolorze trzech lew). A tak wcześniej czy później skompletuje dwa piki, trzy kiery i trzy kara, czyli zrobi swoje.

W protokole tego rozdania spotkamy wiele niewysokich wpisów po stronie NS: 90, 110 i 120, ale też od czasu do czasu wpadkowe 50 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny:  2(S!), 8 lew albo 2(S!), 8 lew;  110 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (S!);

– 8 (NS);

– 8 (S!);

– 8 (NS);

BA – 7(NS).