Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 12/2022 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 12/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 13.

Rozdanie 13
Rozd. N,
po partii: obie
J 9 8 4
A 10 7
K
A 9 8 5 2
 
K Q
9 3
Q 9 8 6 4 3
K 10 6
rozd. 13 A 5 3 2
Q 8 5
7 5 2
J 4 3
  10 7 6
K J 6 4 2
A J 10
Q 7
 

 Para NS, pomimo posiadania tylko 23 PC na linii ma do wygrania w tym rozdaniu aż dwie końcówki – 3BA i 4. Tak mówi nieomylny DeepFinesse, praktyka pokaże jednak, że większość rozgrywających nie poradzi sobie z wzięciem dziewięciu lew w bez atu lub dziesięciu przy grze w kiery.

 Licytację rozpocznie gracz N odzywką 1 lub 2 (Precision), a potem może być tak:

W N E S
  1 pas 1
pas 1 pas 2 (1)
pas 2 pas 2 (2)
pas 4 (3) pas  

(1)  „Podwójny Magister” – partner ze zwykłym otwarciem  licytuje 2.

(2)  Inwit z kolorem kierowym 5+.

(3)  Fit, dwa asy + singleton to jest przyjęcie inwitu. Oczywiście dużo lepiej byłoby, gdyby król karo był w innym kolorze.

W N E S
  2 pas 2 (1)
pas 2 pas 3BA (2)
pas      

(1)  Pytanie.

(2)  Podwójne zatrzymanie karowe i kiery przeciętnej jakości skłaniają e-S-a do zgłoszenia końcówki bezatutowej. Niestety zalicytowanie 2BA po odpowiedzi 2 forsuje.

 Popatrzmy teraz na to, co musi zrobić S, by „firmówkę” zrealizować. Pierwszy wist 6 do króla w stole. Następny ruch rozgrywającego to blotka pik. Załóżmy, że E wskakuje asem i gra w karo (najlepsza obrona). S bije asem, zgrywa kiery impasując damę u gracza E i zauważa, że W ma coraz większe kłopoty ze zrzutkami. Teraz wystarczy tylko trafnie rozliczyć skład jego ręki, a potem wpuścić go pikiem lub karem i czekać na wyjście spod króla trefl. Oczywiście jeśli W wysinglował króla trefl nie gramy na wpustkę, ale ściągamy A. To naprawdę bardzo trudna rozgrywka, więc ci, którym nie udało się tych 3BA zrealizować nie powinni mieć do siebie zbyt dużych pretensji.