Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 3/2023 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 3/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 2.

Rozdanie 2
Rozd. E,
po partii: NS
9 6 4 2
8 6 2
Q 7
8 6 5 2
 
Q J 7 3
K 9 5 3
A K 8 4 3
rozd. 2 K
A Q J
6 5 2
A K 10 9 7 3
  A 10 8 5
10 7 4
J 10 9
Q J 4
 

W tym rozdaniu prawdopodobnie wielu parom WE nie uda zatrzymać się przed szlemikiem karowym. Gracze E będą otwierać 1, po pasie e-S-a W zalicytuje 2. E odlicytuje się przez 3 i po 3BA partnera trudno mu będzie powstrzymać się przed ruszeniem naturalną odzywką 4. Teraz, jeżeli W pesymistycznie oceni swoją kartę (renons w kolorze partnera, brak „numerków” karowych) i zalicytuje negatywne 4BA, WE unikną wpadki: 

W N E S
    1 pas
2 pas 3* pas
3BA pas 4 pas
4BA* pas…    

3 – 15+PC, 5+ bez starszej czwórki;

4BA – po zachęcającym 4 w młodszy, powrót na 4BA jest licytacją negatywną, aby przejść do licytacji szlemikowej należy dać cue bid.

Jeżeli W zachęci partnera cue bidem, ten zapyta pewnie o wartości i po odpowiedzi 5 – 2 wartości bez damy atu… No właśnie, skoro pytaniem o króle było 5, to może 5BA byłoby do gry? Myślę, że taka interpretacja jest sensowna, ale ciekawe, ile w protokołach będzie szlemików karowych, a ile kontraktów 5BA?

W N E S
    1 pas
2 pas 3 pas
3BA pas 4 pas
4* pas 4BA pas
5 pas 6 Pas

4 – cue bid, akceptacja próby szlemikowej.

Po tej licytacji z karty N można wyjść w pika, co kładzie kontrakt.

Jeżeli obrona nie zdejmie asa pik, szlemika można wygrać po naturalnej rozgrywce, np. po ataku w kiery – bierzemy w stole, ściągamy asa i króla atu, przechodzimy do stołu kierem, gramy asa i króla trefl, po czym przebijamy trefla. Teraz odgrywamy kolejnego kiera, przebijamy dobrego trefl, na króla kier zrzucamy pika ze stołu i możemy pokazać karty…