Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 9/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 9/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.

Rozdanie 13
Rozd. N,
po partii: obie
T3
K974
A63
T987
 
A7
QJT8
KJ952
A3
rozd. 13 K942
3
74
KQJ542
  QJ865
A652
QT8
6
 

W

N

E

S

pas

pas

pas1

1BA2

pas

2

pas

2

pas

3BA

pas

pas

pas

 

 

1 na trzeciej ręce można by otworzyć 1, kolor jest jednak marny, a założenia popartyjne

2 jak już kiedyś pisałem, 5422 to nie układ odpowiedni do gry w bez atu, tu jednak karta zawiera dużo niskich honorów i wysokich blotek, jest to więc chyba najlepszy jej opis; po otwarciu 1 i spodziewanej odpowiedzi 1 W musiałby dać dużo gorzej oddający charakter jego aktualnej ręki rebid 2 (bo na rewersowe 2 byłby przynajmniej odrobinę za słaby)

albo:

W

N

E

S

pas

pas

11

ktr.

pas

32

pas

3BA

pas

pas

pas

1 od biedy takie otwarcie można jednak dać

2 bilansowe

I ta końcówka powinna być kontraktem standardowym – na linii WE znajduje się wprawdzie tylko 24 PC, ale też pełny sześciokart roboczy w treflach. Nieco zdyskredytowane przeze mnie, acz nie do końca, otwarcie 1 okazałoby się tu akurat bardzo skuteczne, tylko bowiem wist w ten kolor na pewno ograniczyłby rozgrywającego do dziewięciu wziątek. Co jeszcze ważniejsze, po takim początku realizacja gry stałaby się zależna od trafienia przez rozgrywającego palcówki w karach, w tym to właśnie kolorze musiałby on bowiem natychmiast poszukać swojej dziesiątej wziątki. Ponadto – po popartyjnym w końcu otwarciu e-S-a – rozgrywający mógłby w jego właśnie ręce założyć obecność A, palcówki w tym kolorze by zatem nie trafił i już musiałby leżeć. Wracając do początku rozgrywki, alternatywnie można by było pierwszy wist 10 przepuścić, wziąć A drugą lewę i zagrać w kiery. Najwyższe honory kierowe są w rękach NS podzielone, przeto rozgrywający byłby w stanie wyrobić sobie dziewiątą wziątkę w tym kolorze. Ze względu na problemy komunikacyjne i tak palcówki karowej by nie uniknął, także wówczas, gdyby po zabiciu pierwszej lewy A S nie kontynuował pików (brak dojścia!), tylko wyszedł w blotkę karo.

Kiedy natomiast gracz S nie da trzecioręcznego otwarcia 1, przeciwko ostatecznym 3BA(W) jego partner wyjdzie najprawdopodobniej 10 (będzie bowiem wiedział, że W ma cztery kiery, a E cztery piki). Rozgrywający weźmie wtedy pierwszą lewę A w ręce i zagra D. Ponieważ jednak nie dysponuje komfortową komunikacją pomiędzy rękami, to aby wyrobić sobie i wykorzystać kiera, wkrótce i tak będzie się musiał zmierzyć z problemem karowym. Powiedzmy bowiem, że N zabije D królem i wyjdzie w pika (lub to S dojdzie do reki A i odważy się na zagranie blotką pikową). Rozgrywający będzie musiał zabić 10 królem na stole i natychmiast zagrać w karo. Jeśli wstawi z ręki waleta – zrobi swoje, gdy zagra króla – będzie leżał bez jednej. Z drugiej strony będzie miał wspomnianą już na wstępie szansę zrobienia nadróbki – w tym celu musiałby jednak tyleż supercelnie, co niezbyt prawdopodobnie wstawić z ręki 9 (!?), a gdy ta zostanie przez e-N-a przepuszczona, wyjść 10.

Podsumowując – nawet tam, gdzie nie padnie optymalny wist pikowy, gra będzie się toczyć raczej o zrealizowanie swojego niż o zrobienie ewentualnej nadróbki (chociaż – teoretycznie rzecz ujmując – będzie to możliwe). Ponieważ jednak trafienie kar jest tu posunięciem niespecjalnie naturalnym, w protokole rozdania powinny licznie wystąpić wpadkowe 100 dla NS, ale też minimaksowe wpisy w wysokości 600 dla WE.

Minimaks teoretyczny: 3BA(WE), 9 lew albo 5(WE), 11 lew; 600 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 11(WE);

– 9(WE);

– 7 (WE);

– 7 (WE);

BA – 9 (WE).