Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 9/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 9/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.

Rozdanie 4
Rozd. W,
po partii: obie
A654
J984
K95
T4
 
Q8
Q62
AJ72
AJ76
rozd. 4 KJT9
T5
Q63
KQ83
  732
AK73
T84
952
 

W

N

E

S

1

pas

1

pas

1BA

pas

2BA

pas

3BA

pas

pas

pas

Kolejne standardowe 3BA, przeciwko tej grze obrońca N wyjdzie kierem – czwartą najlepszą 4 lub drugą z góry 9. S zabije pierwszą lewę K – lub myląco A – i powtórzy 3. Rozgrywający nie powinien mieć jednak problemów ze wstawieniem z ręki D; gdyby bowiem S posiadał W, to – przy singlowej już 10 na stole – w drugiej lewie wyszedłby właśnie waletem. Po zdobyciu drugiej albo trzeciej lewy D rozgrywający zagra oczywiście w piki, by wyrobić sobie ten kolor. Odda zatem A i trzy kiery, ale sam skompletuje wymagane dziewięć wziątek: trzy pikowe, kierową, karową oraz cztery treflowe. Zdecydowanym hegemonem protokołu tego rozdania będą zatem minimaksowe wpisy w wysokości 600 dla WE. Ale uwaga! – choć może to raczej tylko ciekawostka teoretyczna, która w turniejowej praktyce nie wydarzy się ani razu: Gdyby obrońcy S po zdobyciu pierwszej lewy K przyszło jakimś cudem do głowy, aby w lewie drugiej odwrócić w karo (!), rozgrywający uratowałby się jedynie wówczas, gdyby pobił je asem. Gdyby bowiem W karo przepuścił, N wziąłby tę lewę K, po czym powróciłby do kierów. I już byłoby absolutnie nieuniknione bez jednej.

Minimaks teoretyczny: 3BA(WE), 9 lew; 600 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (WE);

– 9(WE);

– 7(WE);

– 9 (WE);

BA – 9(WE).