Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 4/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 11; rozdawał S, obie przed partią.

Rozdanie 11
Rozd. S,
po partii: -
K 7 5
Q 6
10 8 7
A K 5 3 2
 
A Q 10 6
A 9 7 5
J 6 4
Q 8
rozd. 11 4 3 2
J 8 3
K Q 5 3
J 9 6
  J 9 8
K 10 4 2
A 9 2
10 7 4
 

W

N

E

S

pas

1

pas

11

pas

1

pas

pas2

pas

1marniutkie 7 PC, przeto racjonalne będzie dać negat 1

2jeśli nawet partner ma tylko trzy kiery, to jest słaby, a wówczas rozdanie należy do przeciwników

albo:

W

N

E

S

pas

1

pas

11

pas

1

pas

1BA2

pas

pas

pas

 

 

1marniutkie 7 PC, przeto racjonalne będzie dać negat 1

2oczywiście z górą negatu rebid 1BA jest też jak najbardziej dopuszczalny

albo:

W

N

E

S

pas

1

pas

1BA

pas

pas

pas

 

 

Takie sekwencje też będą miały miejsce, najpopularniejszym kontraktem będzie przeto 1BA(E), czasami skończy się na 1(W). Ten drugi kontrakt może zostać zrealizowany, zwłaszcza gdy rozgrywający nie będzie się spieszył z atutowaniem. Prawie wszystko dzieli się równo, więc W będzie w stanie skompletować dwa piki, dwa kara, trefla i dwa kiery. Gorzej będzie z 1BA(E), choć tu bardzo dużo będzie zależało od pierwszego ataku. Po kierowej licytacji dziadka S nie wyjdzie raczej w ten kolor, może jednak śmiało zaatakować treflem – zasadniczo pasywnie, ale też na rękę partnera; trafi wówczas w dziesiątkę. Najprawdopodobniej jego partner zagra wówczas trzy razy w ten kolor; wist mógł przecież nastąpić spod trzeciego waleta. E utrzyma się W w ręce i zagra w kara – blotką do waleta i blotką do figury w ręce. Jeśli S także drugi raz przepuści A, aby nie pozwolić przeciwnikowi na odegranie trzynastego kara z ręki, ten ostatni będzie już mógł się uratować – gdy zagra pika do dziesiątki w dziadku. N zabije K i odbierze dwie forty treflowe, ale rozgrywający będzie już dysponował siedmioma wziątkami: treflową, dwoma karowymi, trzema pikowymi i kierową. Aby grę położyć, S będzie musiał zabić co najwyżej drugie karo i zagrać  blotką kierową – aby otworzyć ten kolor, zanim przeciwnik wyrobi sobie piki. Jeśli E zabije tę lewę A na stole, N będzie jeszcze tylko musiał odblokować się D (!); potem dostanie się do ręki na K, ściągnie dwa trefle i zagra 6. Jeśli w takich okolicznościach E zrobi impas D (10) na stole, dojdzie nawet do wpadki bez dwóch, jako że rozgrywający nie weźmie już lewy na dziadkowego A. Jak widać, obrona nie jest łatwa, nawet po optymalnym wiście w trefle, można przeto domniemywać, iż niejedna gra 1BA(E) zostanie zrealizowana. W protokole rozdania oprócz minimaksowych 80 i 90 dla strony WE znajdą się też na pewno liczne wpadkowe 50 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny:  1(WE), 7 lew; 80 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 6 (NS,WE!);

– 7 (WE);

– 6 (NS,WE!);

BA – 6 (NS,WE!).



Poprawiony (poniedziałek, 11 kwietnia 2016 20:16)