Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ K 6 ♥ A ♦ A K Q 8 6 5 ♣ A J 7 6 |
|
♠ Q 7 4 ♥ K 9 7 5 4 3 ♦ 7 4 ♣ 9 5 |
♠ J 10 2 ♥ J 6 ♦ J 9 3 ♣ K Q 10 8 2 |
|
♠ A 9 8 5 3 ♥ Q 10 8 2 ♦ 10 2 ♣ 4 3 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
pas1 |
2♣2 |
pas |
2♦3 |
pas |
3♦4 |
pas |
3♠5 |
pas |
3BA6 |
pas |
pas7 |
pas |
|
|
|
1i kolor kierowy i cała karta zdecydowanie za słaba na otwarcie słabymi 2♥ czy 2♦ multi (w założeniach niekorzystnych!)
2acolowski forsing do dogranej
3 standardowy negat
4, 5naturalne
6wygląda na to, że najłatwiej będzie wziąć dziewięć lew w bez atu
7S nie powinien już nic licytować, partner ma bowiem najwyraźniej układowego acola na karach i liczy, iż weźmie dziewięć w oparciu o longera w tym kolorze
Do dalszej licytacji z aktualną siłą upoważniałby e-S-a jedynie fit karowy w niezłej choćby trochę układowej.
Alternatywne podniesienie do 4♠ z drugim królem, tu akurat bardzo celne, jawi się jako krok ogromnie ryzykowny. S może przecież mieć w tym kolorze na przykład piątego waleta (pięć blotek raczej nie, jako że z układem 4♠–5+♦ N dałby rebid 2♠).
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
pas1 |
1♣ |
pas |
1♦ |
pas |
2♦2 |
pas |
2♠3 |
pas |
3♦4 |
pas |
3♥5 |
pas |
3BA6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1i kolor kierowy, i cała karta zdecydowanie za słaba na otwarcie słabymi 2♥ czy 2♦ multi (w założeniach niekorzystnych!)
2sztuczny forsing do dogranej
3, 4, 5naturalne
6w tym wypadku z jeszcze większą pewnością co do słuszności tego kroku
Na ogromnej większości stołów skończy się właśnie na kontrakcie 3BA(N). Przeciwko tej grze E zaatakuje ♣K i rozgrywający z ulgą skonstatuje, iż przy normalnym rozkładzie kar dysponuje 10 wziątkami z góry. Oczywiście pierwszą lewę rutynowo przepuści, ale jeśli tylko E nie powtórzy treflem (a w pierwszej lewie dostanie od zniechęcającą partnera ♣9), na wspomnianych 10 lewach z góry się skończy. Jak już wspomniałem, szczęśliwsze (bo na pewno nie lepsze) byłoby tylko 4♠, dzięki podziałowi tego koloru 3–3 rozgrywający byłby bowiem w stanie zrobić nadróbkę.
Wygrane zostałoby też na pewno 5♦, jako że położyłby je tylko wist atutem różnym od waleta. Gracz E na pewno jednak tak nie wyjdzie, ma bowiem naturalny atak ♣K. A wówczas rozgrywający przebije na stole trzecią rundę trefli waletem atu. Teoretycznie rzecz biorąc, mógłby nawet, choć znów w nieco ekwilibrystyczny sposób, zarobić nadróbkę. A mianowicie zabić ♦K asem (bądź nawet pierwszą lewę przepuścić), ściągnąć ♥A i wyjść treflem. Po wzięciu tej lewy ♣9 W wyszedłby w karo – zaś N zabiłby ♦A w ręce, przebił na stole trefla ♦10 i wyszedł stamtąd ♥D (!). Postawiony przez W ♥K zostałby przebity blotką karo w ręce, podczas gdy od E zleciałby ♥W; potem N do końca by wyatutował, wszedł do dziadka ♠A i na wyrobioną ♥10 pozbył się z ręki jej ostatniego trefla. Cyrk przyjechał! – można by było wtedy zawołać.
W protokole rozdania będą dominować zapisy w wysokości 430 dla NS, znajdą się w nim też jednak 400 dla tej strony – za 5♦ swoje.
Minimaks teoretyczny: 5♠(NS), 11 lew; 450 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 10 (NS);
h – 8 (NS);
♠ – 11(NS);
BA – 10 (NS).