Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 1/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 1/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 2; rozdawał E, po partii NS.

Rozdanie 2
Rozd. E,
po partii: NS
10 7 6
J 8 5
Q 8 5 4
A K 8
 
K 8 3
A 9 4
K
Q J 7 4 3 2
rozd. 2 9 5 4
Q 10 3 2
J 10 7
10 9 6
  A Q J 2
K 7 6
A 9 6 3 2
5
 

W

N

E

S

pas

1

2

31

pas

3

pas

3BA

pas

pas

pas

 

 

 

1fit karowy, co najmniej inwit

Otwierający ma nadwyżkę i honorową, i układową, musi więc przekroczyć szczebel 3. Po jego nadwyżkowych 3N powie przeto 3BA i te staną się kontraktem ostatecznym. Jest to dograna graniczna – aby została zrealizowana, kara muszą dać cztery lewy (około 71%), zaś K leżeć pod impasem. W tym wypadku – po wejściu do licytacji gracza W na szczeblu dwóch – w zasadzie wiadomo, że ten drugi warunek nie jest spełniony, kontrakt 3BA należy więc uznać za wyraźnie mniej szansowny. Z drugiej strony trudno tu jednak byłoby – na 24 PC i dziewięciokartowym karowym kolorze uzgodnionym – zatrzymać się w bezpiecznych 3 czy też w możliwych jeszcze do zrealizowania 2BA.

Przeciwko 3BA(N) E wyjdzie 9 (odmiennie). Rozgrywający zabije pierwszą albo drugą lewę tego koloru i zagra w kara: blotką do asa i – powiedzmy – blotkami z obu rąk. E weźmie lewę na 10 i ponowi treflem, wówczas N ściągnie pozostałe kara. Nie wykona impasu w pikach, będzie bowiem wiedział, iż manewr ten się nie uda. Po zagraniu ze stołu ostatniego kara…

 

10 7 6

W 8 5

 

K 8

A 9

D W

 

9 5 4

D 10 3

 

A D W

K 7

6

 

… obrońca W będzie musiał wysinglować jeden z kolorów, znajdzie się bowiem w przymusie. Pika się nie pozbędzie, to bowiem grę by wypuściło. Gdy rozstanie się  z kierem, zostanie wpuszczony na asa tego koloru, ściągnie D W i będzie musiał wyjść spod K. Kiedy zaś do ostatniego kara W zrzuci trefla, rozgrywający ściągnie A i wpuści przeciwnika na króla tego koloru; ósmą lewą e-N-a zostanie wtedy dziadkowy K.

Gra będzie się toczyła w widne karty, rozgrywający nie powinien mieć przeto problemów z wybronieniem się bez jednej.

W protokole rozdania będą dominować wpadkowe 100, a nawet 200 dla WE; minimaksowe 130 czy 140 dla NS (na linii tej można też bowiem wziąć dziewięć lew w piki) trafią się w nim rzadziej.

Minimaks teoretyczny:  3(NS), 9 lew; 140dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 10 (NS);

– 7 (NS);

– 9 (NS);

BA – 8 (NS).