Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 1/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 1/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.

Rozdanie 14
Rozd. E,
po partii: -
A 2
9 7 4
A 10 2
A J 10 7 3
 
K Q J 8 7 5
J 6 5 3
K
9 2
rozd. 14 6 4 3
A K Q
Q 9 3
Q 8 5 4
  10 9
10 8 2
J 8 7 6 5 4
K 6
 

W

N

E

S

1

pas

1

21

pas

pas

32

pas

pas3

pas

1 alternatywą jest wywoławcza kontra, oba rozwiązania mają swe zalety i wady

26+, inwit, solidny sześciokart pikowy należy przedłożyć ponad lichą czwórkę kierów, ponadto karta jest graniczna ze względu na spore prawdopodobieństwo, iż singlowy K okaże się spalony (tak być jednak nie musi, a układ 6–4 to potęga, zgłoszenie 2 byłoby więc bez wątpienia niedolicytowaniem)

3są trzy piki, ale nie ma w dziadku przebitki, ponadto w 13 PC otwierającego znajdują się aż trzy damy, w tym dwie puste

Po dokonaniu przez obu graczy linii WE właściwej oceny karty ich licytacja powinna wygasnąć na szczeblu 3. Przeciwko tej grze N zawistuje najprawdopodobniej kierem. Po utrzymaniu się na stole rozgrywający powinien zagrać karem – do króla, tym bardziej że odmienny wist 7 powie mu, że w tym kolorze nie ma raczej przebitki (najprawdopodobniej jest to wyjście z trzykartu, zwłaszcza gdy N wszedł 2, bowiem z czterema kierami bokiem mógłby dać kontrę). N zabije K asem, po czym będzie musiał natychmiast zagrać w trefle, by odebrane zostały dwie należne broniącym lewy w tym kolorze. Inaczej bowiem jeden z przegrywających trefli ręki W wyleci na D. Nie powinno to być trudne, tym bardziej że N dostanie od partnera ilościówkę karową, ponadto powinien go zastanowić fakt, dlaczego przeciwnik nie gra w atu, tylko w kara… Najczęściej zatem dwa trefle będą odbierane, zatem rozgrywający zrobi tylko swoje.

Najpopularniejszym wpisem w protokole rozdania będzie przeto 140 dla WE, dużo rzadziej znajdą się w nim nadróbkowe 170 dla tej strony oraz wpadkowe 50 po stronie przeciwnej (za końcówkę pikową bez jednej).

Minimaks teoretyczny:4(NS) z kontrą, 9 lew; 100 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

–  9 (NS);

– 9 (E!);

– 9 (WE);

BA – 5(NS,WE!).