Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 1/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.
Rozdanie 28 Rozd. W, po partii: NS |
♠ Q 7 4 2 ♥ A 10 6 ♦ K J ♣ 9 6 5 2 |
|
♠ A 6 3 ♥ J 5 4 2 ♦ A 10 9 7 ♣ K 10 |
![]() |
♠ K J 8 5 ♥ 8 7 ♦ Q 5 3 2 ♣ A J 8 |
♠ 10 9 ♥ K Q 9 3 ♦ 8 6 4 ♣ Q 7 4 3 |
W |
N |
E |
S |
1♣ |
pas |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
2BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
Tak powinna w rozdaniu tym wyglądać dokładna, bilansowa licytacja, na ogromnej większości stołów turnieju wygaśnie ona przeto w kontrakcie 2BA(W). N zaatakuje najprawdopodobniej treflem, przeto rozgrywający zabije ♣D asem w ręce i weźmie się za wyrabianie kar. Najlepiej byłoby zagrać ten kolor na culbertsonowski impas, dwa razy ze stołu, W może jednak dostrzec pewne problemy z dojściami do tej ręki i na tej podstawie uznać, że najwygodniej będzie rozpocząć od ♦A i kara. Wszystko się wówczas wysypie, a że potem gracz W na pewno rozwiąże też jak należy piki (as, impas waletem, a potem – gdy od e-S-a spadną ♠10 9 – impas ósemką), skompletuje już dziewięć wziątek. Także z tego powodu, iż broniący nie będą w stanie odebrać czterech kierów – do ręki dostanie się bowiem tylko N i nawet jeżeli wyjdzie ♥6, kolor ten zostanie po trzech rundach zablokowany.
Możliwy jest jednak i mniej szczęśliwy przebieg rozgrywki, ze wspomnianymi dojściami do dziadka nie jest bowiem bynajmniej aż tak krucho. Powiedzmy bowiem, iż po wzięciu pierwszej lewy ♣K w ręce rozgrywający udanie zaimpasuje piki waletem na stole. A następnie zagra karo do dziesiątki w ręce, rozpoczynając wspomniany wyżej manewr znany pod nazwą impasu culbertsonowskiego. N weźmie tę lewę ♦W i – powiedzmy – powtórzy treflem. Po utrzymaniu się w dziadku rozgrywający będzie kontynuował ♦D wkoło. Odda więc e-N-owi drugą wziątkę w tym kolorze – i jeśli gracz ten zagra tylko następnie w kiery – niekoniecznie szóstką – jego para odbierze trzy lewy w tym kolorze i gracz W zrobi jedynie swoje. I to po rozgrywce, której nie będzie można nic zarzucić. Przeciwnie – będzie ona lepsza od poprzedniej!
W protokole rozdania spotkamy przeto wpisy 120 i 150 dla WE, zaś dużo, dużo rzadziej 600 dla tej strony i wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 3BA(W!), 9 lew; 600 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (N!);
♦ – 10 (WE);
♥ – 8 (W!);
♠ – 9 (WE);
BA – 9 (W!).