Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 1/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 1/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.

Rozdanie 28
Rozd. W,
po partii: NS
Q 7 4 2
A 10 6
K J
9 6 5 2
 
A 6 3
J 5 4 2
A 10 9 7
K 10
rozd. 28 K J 8 5
8 7
Q 5 3 2
A J 8
  10 9
K Q 9 3
8 6 4
Q 7 4 3
 

W

N

E

S

1

pas

1

pas

1BA

pas

2BA

pas

pas

pas

 

 

Tak powinna w rozdaniu tym wyglądać dokładna, bilansowa licytacja, na ogromnej większości stołów turnieju wygaśnie ona przeto w kontrakcie 2BA(W). N zaatakuje najprawdopodobniej treflem, przeto rozgrywający zabije D asem w ręce i weźmie się za wyrabianie kar. Najlepiej byłoby zagrać ten kolor na culbertsonowski impas, dwa razy ze stołu, W może jednak dostrzec pewne problemy z dojściami do tej ręki i na tej podstawie uznać, że najwygodniej będzie rozpocząć od A i kara. Wszystko się wówczas wysypie, a że potem gracz W na pewno rozwiąże też jak należy piki (as, impas waletem, a potem – gdy od e-S-a spadną 10 9 – impas ósemką), skompletuje już dziewięć wziątek. Także z tego powodu, iż broniący nie będą w stanie odebrać czterech kierów – do ręki dostanie się bowiem tylko N i nawet jeżeli wyjdzie 6, kolor ten zostanie po trzech rundach zablokowany.

Możliwy jest jednak i mniej szczęśliwy przebieg rozgrywki, ze wspomnianymi dojściami do dziadka nie jest bowiem bynajmniej aż tak krucho. Powiedzmy bowiem, iż po wzięciu pierwszej lewy K w ręce rozgrywający udanie zaimpasuje piki waletem na stole. A następnie zagra karo do dziesiątki w ręce, rozpoczynając wspomniany wyżej manewr znany pod nazwą impasu culbertsonowskiego. N weźmie tę lewę W i – powiedzmy – powtórzy treflem. Po utrzymaniu się w dziadku rozgrywający będzie kontynuował D wkoło. Odda więc e-N-owi drugą wziątkę w tym kolorze – i jeśli gracz ten zagra tylko następnie w kiery – niekoniecznie szóstką – jego para odbierze trzy lewy w tym kolorze i gracz W zrobi jedynie swoje. I to po rozgrywce, której nie będzie można nic zarzucić. Przeciwnie – będzie ona lepsza od poprzedniej!

W protokole rozdania spotkamy przeto wpisy 120 i 150 dla WE, zaś dużo, dużo rzadziej 600 dla tej strony i wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny:  3BA(W!), 9 lew; 600 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (N!);

– 10 (WE);

– 8 (W!);

– 9 (WE);

BA – 9 (W!).