Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 6/2018 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 8.

Rozdanie 8
Rozd. W,
po partii: -
K J 4 3
A K Q 4
A K 4
J 10
 
A 7
10 9 3 2
J 7 5 3
A 7 5
rozd. 8 Q 9 8 6 5 2
8
Q 8 6
K 4 3
  10
J 7 6 5
10 9 2
Q 9 8 6 2
 

 Uzgodniony kolor starszy i 24 Miltony na obu rękach sprawią, że wiele par NS wylicytuje końcówkę kierową, której wygrać nie można. Tak wygląda to od strony teoretycznej, ale praktyka turniejowa sprawi, że zapisy 620 dla NS będą nieźle widoczne na frekansie rozdania.

 Wystarczy na przykład, że obrońcy będą zapamiętale łączyli atuty. Wtedy rozgrywający wyrobi trefle, dojdzie ostatnim kierem (waletem) do ręki, zgra forty treflowe i, po trafnym rozegraniu pików, ma już 10 lew.

 To jednak przypadki ekstremalne. Popatrzmy teraz na licytację, która w zależności od stosowanego przez parę NS systemu, przebiegać będzie tak:

1.      NS naturalnym 2BA w sile 20-21 PC.

 Po takim otwarciu gracz S ma szansę spasować i NS wpiszą 120 na swoją stronę. Jeśli jednak zdecyduje się na Puppet Staymana, to za chwilę N stanie się rozgrywającym końcówkę kierową i wszystko będzie w rękach obrońców.

W N E S
pas 2BA pas 3 (1)
pas 3 (2) pas 3 (3)
pas 4 (4) pas  

(1)   Puppet Stayman czyli pytanie o starszą piątkę i starsze czwórki.

(2)   Co najmniej jedna trsza czwórka.

(3)   Mam cztery kiery (kolory pokazuje się „odwrotnie”).

(4)   Ja też.

1. NS grają naturalnym otwarciem 2BA w sile 20-21 PC.
Po takim początku gracz S powinien spasować i za chwilę NS wpiszą 120 na swoją stronę.

2. NS grają otwarciem 2BA wskazującym słabą dwukolorówkę na młodszych.
Teraz N, po negacie partnera 1, może skoczyć w 2BA, które wskazuje siłę 21-23 PC. To już zupełnie inny przedział siły, więc S może przesądzić końcówkę