Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP na IMP 3/2022 - analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMP 3/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 23.

Rozdanie 23
Rozd. S,
po partii: obie
K 9
J 5 4
A 9 4
A J 8 7 6
 
A J 4
A K 7
K J 6 5 2
Q 10
rozd. 23 Q 10 8 7 2
Q 6 3 2
10 7
9 3
  6 5 3
10 9 8
Q 8 3
K 5 4 2
 

W tym rozdaniu po pasie S gracze W będą pewnie otwierali 1, chociaż na pewno znajdą się tacy, którzy stwierdzą „takie 18 to jak 17” i otworzą 1BA. Po otwarciu 1BA po transferze zagrają 2, a po użyciu konwencji „Garbage Stayman” 2:

W N E S
      pas
1BA pas 2 pas
2 pas 2* pas

2 – co najmniej 4-4 w starszych, chęć gry tylko na wysokości dwóch.

Po otwarciu 1 gracze N pewnie zmieszczą się 2 i po dwóch pasach licytacja wróci do W. Będzie miał on teraz do wyboru, albo 2, albo kontrę. Moim zdaniem pas nie wchodzi w rachubę. Zwłaszcza w sytuacji, gdy jesteśmy na wysokości 2, W z silnym wariantem trefla nie może spasować. 

Osobiście wydaje mi się, że mniejszym złem jest kontra, gdyż ręka W to na pewno nie jest „silny trefl na karach”. Czy po kontrze z kolei E ma na jakąś akcję silniejszą, niż 2? 4 PC, 2 damy… Co prawda układ 5-4w starszych, ale do końcówki potrzeba niezłej ręki. To skłania do ostrożności, ale nawet po ewentualnych 3, W zalicytuje 3 i po 3 gracza E spasuje:

W N E S
      pas
1 2 pas pas
ktr. pas 3 pas/ktr.
3 pas 3 pas…

Na piki, a także i na kiery bierze się 9 lew.

Tam, gdzie gracze N nie wejdą po 1, po początku:

W N E S
      pas
1 pas 1 pas
1BA pas ?  

Gracze E staną przed pytaniem czy inwitować… Wydaje mi się, że najlepszym wyjściem jest Stayman z nastawieniem, że po wskazaniu starszej czwórki zainwitujemy podniesieniem do wysokości trzech, a po odpowiedzi 2 spróbujemy zagrać 2 w starszy, używając opisanego na początku mechanizmu Garbage Stayman.