Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP na IMPy 12/2023 - analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 12/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 26.

Rozdanie 26
Rozd. E,
po partii: obie
K Q J 7 4
8 7 6 5
A 9 7 5
 
A
Q 10 9 4 3 2
K J 4
Q 10 3
rozd. 26 10 9 5
A
Q 10
A K J 8 5 4 2
  8 6 3 2
K J
8 6 3 2
9 7 6
 

W tym rozdaniu gracze E będą otwierać 1, tak w Strefie, jak i we Wspólnym Języku (14 PC z takim siedmiokartem to za ładna karta na Precision 2). Po pasie S, W odpowie 1, N wejdzie 1. Teraz we Wspólnym Języku 2 oznacza siłę 15+PC i forsuje na jedno okrążenie, więc znalezienie właściwej odzywki nie nastręcza problemu. Po pasie S (aczkolwiek pewnie znajdą się tacy, którzy nie bacząc na założenia skoczą w blokujące 3, co tylko ułatwi dalszą licytację – W zalicytuje teraz Splintera 4 po którym dalej powinno być już prosto). W powinien skoczyć w 3 – Splinter uzgadniający trefle (brak kontry-fit powinien odstręczyć W od enigmatycznej licytacji w kolor przeciwnika – z jego karty widać, że szlemik jest blisko, i to najczęściej w trefle, a nie w kiery. Po 3 E powinien dać zachęcające, wyczekujące 4 (cue bid 4 wydaje się narzucający, ale przy 3 wartościach w ręce E widać, że W może mieć problem z odzywką w następnym okrążeniu), a W da cue bid 4, po którym E sprawdzi asy i po odpowiedzi jednym zalicytuje szlemika w trefle:

W N E S
    1 pas
1 1 2* pas
3* pas 4 pas
4 pas 4BA pas
5 pas 6 pas…

2 – 15+PC, 5+;

3 – Splinter uzgadniający trefle.

W Strefie będzie trudniej – po 1 E w zasadzie ma tylko na 2 (chociaż u wielu par 3 oznacza w takiej pozycji 15-16 PC, kolor 6+ bez 3 kierów), ale teraz W zalicytuje pewnie kolor przeciwnika 2 (na Splintera 3 jest za mała siła i za mało trefli – w końcu tutaj, w Strefie,2 nie obiecuje jakiejś wielkiej karty), a E może teraz skoczyć w 4, pokazując znaczące wydłużenie. Jeżeli taka odzywka z trzema zgubnymi pikami byłaby błędem, E może zalicytować 3 – góra, koło 15-16 PC, wydłużenie treflowe, brak zatrzymania pik. Teraz W może podnieść piki do 4 co już jednoznacznie wskaże krótkość i uzgodnienie trefli, przy niezbyt silnym ficie (bo brak było Splintera od razu). Teraz nie ma już przestrzeni na Blackwooda (jeżeli gra się najpopularniejszym u nas obecnie wariantem 102 odpowiedź „0” przesądzi szlemika) i E w zasadzie może zalicytować 6.

W N E S
    1 pas
1 1 2* pas
2 pas 3 pas
4* pas 6 pas…

i

2 – 12-15 PC, 5+ zwykle bez trzech kierów.