Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 11/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 29; rozdawał N, obie po partii.

Rozdanie 29
Rozd. N,
po partii: obie
KT2
QJ2
842
QT73
 
AJ63
98763
AT75
rozd. 29 54
A4
KQ63
AK864
  Q987
KT5
J9
J952
 

Nasz System:

W

N

E

S

pas

1

pas

1

pas

21

pas

32

pas

33

pas

3BA4

pas

pas

pas

1 rewers, 5+–4, 16+ PC

2 fit karowy, forsing

3 czwarty kolor, E ze składem 5422 dąży jednak do 3BA

4 piki trzymane!

Wspólny Język:

W

N

E

S

pas

1

pas

1

pas

21

pas

22

pas

33

pas

3BA4

pas

pas

pas

1 (15)16+ PC, 5+, forsing na jedno okrążenie

2 sztuczne przesądzenie końcówki, zasadniczo 10+ PC, tu W ma wprawdzie punkt mniej, ale ładne wartości honorowe

3 naturalne, 5+–4

4 mimo fitu karowego tak solidne zatrzymanie w czwartym kolorze trzeba pokazać, tym bardziej, że forsing gracza W był minimalny honorowo, a 3BA to najniższa końcówka

Ta ostatnia odzywka gracza W nie jest jednak oczywista, ma on w końcu dobry fit karowy i rękę w składzie 5440, a zatem ukierunkowaną ku grze w kolor, a nie w bez atu. Może zatem alternatywnie uzgodnić kara:

W

N

E

S

pas

1

pas

1

pas

21

pas

22

pas

33

pas

44

pas

45

pas

46

pas

57

pas

58

pas

pas9

pas

1 (15)16+ PC, 5+, forsing na jedno okrążenie

2 sztuczne przesądzenie końcówki, zasadniczo 10+ PC, tu W ma wprawdzie punkt mniej, ale ładne wartości honorowe

3 naturalne, 5+–4

4 fit karowy

5, 6, 7 cuebidy, na okoliczność, iż którykolwiek z partnerów ma lepszą kartę

8 same cuebidy nie grają, czas zatem hamować!

Dojdzie wówczas do końcówki w kara. Nagroda – przy podziale kar 3–2 i kierów 3–3 bezproblemowa rozgrywka, także po wiście pikowym. Do sukcesu doprowadzi też gra na obustronne przebitki, a to dzięki korzystnej lokalizacji W.

Przeciwko 3BA(W) obrońca N nie będzie dysponował wygodnym wistem. Najlepiej byłoby wyjść w trefla, ale kto zaatakuje w pięciokartowy kolor dziadka? Zresztą nawet po takim początku gra mogłaby zostać zrealizowana. Najprawdopodobniej N wyjdzie jednak w cztwartokolorowe piki – dwójką. Rozgrywający zabije wówczas asem wstawioną przez e-S-a damę, po czym będzie mógł zagrać przez kiery albo przez trefle – na równy podział w którymś z tych kolorów. Oczywiście konieczne będzie też przy tym, aby przeciwnicy nie odebrali trzech pików. Szanse są zbliżone: kiery podzielą się 3–3 w 36% przypadków, zaś trefle 4–4 – w 33%. załóżmy więc, że W postawi na kiery, zagrywając asem i blotką w tym kolorze. Nawet gdyby N oddał pierwszy wist 10, a teraz pierwszym kierem obrońców utrzymał się S i kontynuował pikiem, wystarczy, że rozgrywający nie położy w drugiej rundzie koloru waleta i już będzie miał swoje (cztery kara, trzy kiery, dwa trefle i piki). I tu widać też kolejną, znacznie ważniejszą przyczynę wyższości gry przez kiery nad grą przez trefle: otóż gdyby W wszedł w drugiej lewie na stół karem i zagrał stamtąd blotką treflową, to po zdobyciu tej wziątki obrońcy otworzyliby kiery. I rozgrywający oddałby trefla, dwa kiery oraz dwa piki. A zatem gra przez kiery jest lepsza od gry przez trefle nie tylko z powodu nieco większej szansy na równy podział pojedynczego koloru, ale też – i przede wszystkim – dlatego iż trefle są pewnie trzymane dwa razy, a kiery tylko raz. Przy grze przez kiery nie grozi więc oddanie trefla, zaś grając przez trefle, odda się ponadto jednego albo dwa kiery.

W protokole rozdania dominować powinny zapisy w wysokości 600 dla WE – za 3BA, ale też wyraźnie lepsze i dużo łatwiejsze w rozgrywce końcówki karowe.

Minimaks teoretyczny: 4(WE), 10 lew; 620 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (WE);

– 11 (WE);

– 10 (WE);

– 9 (W!);

BA – 9 (W!).