Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 5/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 2 Rozd. E, po partii: NS |
♠ K 3 ♥ Q 10 6 ♦ Q J 6 2 ♣ 8 6 4 2 |
|
♠ A 8 7 4 2 ♥ J 8 7 ♦ A K 8 ♣ 10 5 |
![]() |
♠ 10 ♥ K 9 5 3 ♦ 10 9 5 ♣ A Q J 9 3 |
♠ Q J 9 6 5 ♥ A 4 2 ♦ 7 4 3 ♣ K 7 |
W tym rozdaniu z kartą E większość spasuje, pewnie znajdą się tacy, co grając Wspólnym Językiem w założeniach korzystnych zdecydują się na otwarcie 2♣ Precision. Po pasie E spasuje także S, a W otworzy 1♠. N spasuje, a E odpowie 1BA (2♣ Drury z fitem to już od dawna standard), co zakończy licytację.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
1♠ | pas | 1BA | pas… |
Z karty S nie ma łatwego wistu, w zasadzie w rachubę wchodzą dwa – blotka karo bądź blotka pik.
Po blotce karo rozgrywający raczej nie będzie puszczał do ręki, bojąc się otworzenia pików, ale zabije w stole i zagra na impas trefl. Jeżeli S zdecyduje się puścić, a rozgrywający ponowi impas, to będą problemy z wzięciem 7 lew, po takim początku obstawiałbym wpadkę, pewnie i bez dwóch.
Jeżeli S zabije trefla, to 7 lew już jest, a są szanse na nadróbkę.
Tam, gdzie E otworzy 2♣ Precision, S spasuje, a W doprowadzi pewnie do końcówki – odpowie 2♦ i po pokazaniu przez partnera kierów zgłosi forsująco piki (zwykle będzie to 2♠ po 2♥, pytaniem o układ jest 2BA). Po 2♠ E zalicytuje czwarty kolor 3♦ i W zakończy licytacją 3BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♣ | pas | ||
2♦ | pas | 2♥ | pas |
2♠* | pas | 3♦* | pas |
3BA | pas… |
2♠ – 5+♠, praktycznie forsujące do dogranej;
3♦ – czwarty kolor – brak fitu pik, brak zatrzymania karo, brak układu 6-4.
N wyjdzie zapewne blotką karo, rozgrywający weźmie pewnie ósemką w ręce i zagra na impas trefl… Jeżeli S pobije królem, już jest 8 lew i bez natychmiastowego zagrania w piki w jasne karty już można wygrać. Jeżeli S przepuści, a rozgrywający powtórzy impas, wpadka jest nieunkniona.