Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP na IMPy 6/2025 - omówienie rozdań
Rozdanie 18.
Rozdanie 18 Rozd. E, po partii: NS |
♠ Q 9 8 ♥ A K 10 ♦ K Q 3 ♣ K J 9 8 |
|
♠ 10 7 4 ♥ Q 8 6 4 ♦ A 9 4 ♣ A 10 6 |
![]() |
♠ K J 5 2 ♥ 9 5 3 ♦ J 10 7 5 ♣ 7 5 |
♠ A 6 3 ♥ J 7 2 ♦ 8 6 2 ♣ Q 4 3 2 |
Tutaj po trzech pasach gracze N będą otwierać 1♣.Po pasie E część z kartą S zalicytuje 1BA a N podniesie do 3BA, które stanie się kontraktem ostatecznym.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
pas | 1♣ | pas | 1BA |
pas | 3BA | pas… |
W zwykle zaatakuje ♥4. Rozgrywający może zaimpasować w pierwszej lewie – w sytuacji niezbyt wielu dojść do ręki lepiej zrobić to od razu – po czym zagrać króla trefl i kontynuować trefle waletem. W najlepiej zrobi jeżeli zabije dopiero trzeciego trefla. E zamarkuje piki, ale W mimo to nie powinien grać w ten kolor – z rozliczenia punktów widać, że rozgrywający ma w ręce co najmniej króla w pikach i przy ♠D98 w stole zagranie spod dziesiątki da lewę rozgrywającemu, najlepiej odejść pasywnie w kiery. Rozgrywający weźmie i przejdzie do ręki damą trefl. Zagrane teraz karo W przepuści i rozgrywający po wzięciu w stole ma trudną sytuację – jeżeli przejdzie do ręki asem pik, to przegra (o ile E zrzucił do trefli kiera i karo). W jasne karty do wygrania prowadzi zagranie po damie trefl w karo (W także musi się pozbyć do trefla jakiejś karty – zrzucenie kiera uniemożliwi wyrobienie forty w tym kolorze, a pika zagranie pika raz spodem).
Z kartą S na pewno niejeden po 1♣ odpowie negatem. Raz, ze wisi we powietrzu silny trefl u partnera, a dwa – u wielu par po otwarciu 1♣ na III bądź IV ręce 1BA oznacza górę pasa, 9-11 PC. Po negacie W spasuje, N zalicytuje 1BA a N podniesie do 3BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
pas | 1♣ | pas | 1♦ |
pas | 1BA | pas | 3BA |
pas… |
Jeżeli E wyjdzie z długości, w pika bądź w karo, to rozgrywający będzie miał ułatwione zadanie. Po wyjściu w piki weźmie w ręce na damę i zagra w trefle – królem, waletem i blotką. Teraz wystarczy raz przepuścić pika aby wziąć 10 lew (na nieco ryzykownym impasie damy kier, przypuszczam, że w grze na imp raczej nikt tego nie zaryzykuje). Po wyjściu w piki W zabije asem i odwróci i potem rozgrywający będzie mógł sprawdzić impas kier bądź dobre położenie króla pik.