Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 20212022 20232024

 

 


 

KMP na IMPy 6/2025 - omówienie rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 6/2025 - omówienie rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 18.

Rozdanie 18
Rozd. E,
po partii: NS
Q 9 8
A K 10
K Q 3
K J 9 8
 
10 7 4
Q 8 6 4
A 9 4
A 10 6
rozd. 18 K J 5 2
9 5 3
J 10 7 5
7 5
  A 6 3
J 7 2
8 6 2
Q 4 3 2
 

Tutaj po trzech pasach gracze N  będą otwierać 1.Po pasie E część z kartą S zalicytuje 1BA a N podniesie do 3BA, które stanie się kontraktem ostatecznym.

W N E S
    pas pas
pas 1 pas 1BA
pas 3BA pas…  

W zwykle zaatakuje 4. Rozgrywający może zaimpasować w pierwszej lewie – w sytuacji niezbyt wielu dojść do ręki lepiej zrobić to od razu – po czym zagrać króla trefl i kontynuować trefle waletem. W najlepiej zrobi jeżeli zabije dopiero trzeciego trefla. E zamarkuje piki, ale W mimo to nie powinien grać w ten kolor – z rozliczenia punktów widać, że rozgrywający ma w ręce co najmniej króla w pikach i przy D98 w stole zagranie spod dziesiątki da lewę rozgrywającemu, najlepiej odejść pasywnie w kiery. Rozgrywający weźmie i przejdzie do ręki damą trefl. Zagrane teraz karo W przepuści i rozgrywający po wzięciu w stole ma trudną sytuację – jeżeli przejdzie do ręki asem pik, to przegra (o ile E zrzucił do trefli kiera i karo). W jasne karty do wygrania prowadzi zagranie po damie trefl w karo (W także musi się pozbyć do trefla jakiejś karty – zrzucenie kiera uniemożliwi wyrobienie forty w tym kolorze, a pika zagranie pika raz spodem).

Z kartą S na pewno niejeden po 1 odpowie negatem. Raz, ze wisi we powietrzu silny trefl u partnera, a dwa – u wielu par po otwarciu 1 na III bądź IV ręce 1BA oznacza górę pasa, 9-11 PC. Po negacie W spasuje, N zalicytuje 1BA a N podniesie do 3BA.

W N E S
    pas pas
pas 1 pas 1
pas 1BA pas 3BA
pas…      

Jeżeli E wyjdzie z długości, w pika bądź w karo, to rozgrywający będzie miał ułatwione zadanie. Po wyjściu w piki weźmie w ręce na damę i zagra w trefle – królem, waletem i blotką. Teraz wystarczy raz przepuścić pika aby wziąć 10 lew (na nieco ryzykownym impasie damy kier, przypuszczam, że w grze na imp raczej nikt tego nie zaryzykuje). Po wyjściu w piki W zabije asem i odwróci i potem rozgrywający będzie mógł sprawdzić impas kier bądź dobre położenie króla pik.