Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP na IMPy 6/2025 - omówienie rozdań
Rozdanie 30.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ K 10 9 8 3 ♥ K 9 8 2 ♦ 7 3 ♣ 9 4 |
|
♠ Q 4 2 ♥ A 4 3 ♦ 10 6 4 2 ♣ Q 10 2 |
![]() |
♠ J 6 5 ♥ J 7 5 ♦ K 9 ♣ K J 8 7 3 |
♠ A 7 ♥ Q 10 6 ♦ A Q J 8 5 ♣ A 6 5 |
W tym rozdaniu po pasie E gracze S staną przed wyborem otwarcia. Przy formalnym podejściu jest to otwarcie 1BA – 17 PC, młodsza piątka, Jednak tak ładne 17 PC i dobry kolor skłonią niejednego do zakwalifikowania tej ręki jako „18-19 PC w równym” i otwarcia 1♣.
Po otwarciu 1BA N nie będzie dążył do końcówki. Albo odpuści kiery, da transfer na piki i spasuje na 2♠ (na które można wziąć nawet i 10 lew bez trafiania waleta kier), albo zalicytuje Staymana (E skontruje) i po odpowiedzi 2♦ zalicytuje 2♥, sprzedając słabą kartę ze starszymi kolorami, po czym licytacja zakończy się na 2♥.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1BA | ||
pas | 2♣ | ktr. | 2♦ |
pas | 2♥* | pas… |
2♥ – Garbage Stayman, słaba ręka, poniżej inwitu, zwykle 4+-4+ w starszych.
Na kiery najczęściej weźmie się 10 lew.
Tam, gdzie S otworzy 1♣, po pasie W N zalicytuje negatywne 1♦. Po pasie E S zalicytuje 1BA, a N, w zależności od systemu, zacznie od transferu na piki bądź Staymana.
Po transferze NS zagrają prawdopodobnie 3BA:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | ||
pas | 1♦ | pas | 1BA |
pas | 2♥ | pas | 2♠ |
pas | 3♥* | pas | 3BA |
pas… |
3♥ – standardowo 5♠-4+♥, forsing do końcówki; po uprzednim negacie u większości jest to tylko sekwencja inwitująca i na pewno niejedna para po takim początku zagra 3♠.
Po takiej licytacji W często wyjdzie w karo. Rozgrywający pobije królem i jeżeli zagra przez piki, a obrona otworzy trefle, to jeżeli będzie jasne, że długość w treflach ma E, w kierach nie będzie palcówki i po zagraniu do króla w tym kolorze będzie 9 lew.
Jeżeli rozgrywający zagra przez kara, a obrona otworzy trefle, to trzeba trafić położenie waleta kier, co prawda as musi być u W, co nieco skłania do zagrania kiera do króla a potem na impas, ale rozgrywka nie jest oczywista i na pewno na 3BA będą wpadki.
Tam, gdzie N zacznie od Staymana E skontruje 2♣ i może E z pustym asem trefl zdecyduje się na 4♠, na przykład po początku:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | ||
pas | 1♦ | pas | 1BA |
pas | 2♣ | ktr. | 2♦* |
pas | 3♥* | pas | 3BA/4♠* |
pas… |
2♦ – brak starszej czwórki i zatrzymanie trefl, zwykle maksimum 3 trefle;
3♥ – Smolen – 5♠-4♥;
3BA/4♠ – decyzja nie jest oczywista.