Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 7/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 11.
Rozdanie 11 Rozd. S, po partii: - |
♠ 2 ♥ 8 5 4 2 ♦ 10 5 ♣ A 10 9 6 5 3 |
|
♠ A 5 ♥ Q J 10 9 7 ♦ A K J 6 ♣ K 7 |
![]() |
♠ Q J 9 8 7 3 ♥ 3 ♦ 9 7 4 2 ♣ J 8 |
♠ K 10 6 4 ♥ A K 6 ♦ Q 8 3 ♣ Q 4 2 |
Tutaj gracze S będą otwierać 1♣, W skontruje, a N? Prawdopodobnie wielu spasuje, ale moim zdaniem karta kwalifikuje się do lekko blokującego 2♣, niektórzy pewnie skoczą i w 3♣. Po pasie N E powinien zalicytować negatywne 1♦, S spasuje, a W zalicytuje 1♥ – po negacie 1♦ skok w 2♥ powinien być mocno inwitujący (a swoją drogą, kto ma ustalone co w tej sekwencji jest forsingiem do dogranej? Można przyjąć model WJ – że 2♦ jest sztuczne, forsujące do dogranej, bądź model Strefy – że takie znaczenie ma 2♣). N teraz pewnie zmieści się 2♣, E 2♠. S spasuje, a W pokaże siłę, licytując 3♦. E powtórzy piki i to powinno zakończyć licytację.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | |||
ktr. | pas | 1♦* | pas |
1♥ | 2♣ | 2♠ | pas |
3♦ | pas | 3♠ | pas… |
1♦ – negat, 0-6 PC na dowolnym;
1♥ – 4 kiery w sile 12-15 PC lub 4+♥, kontra objaśniająca, karta za słaba na inwitowanie końcówki.
Jeżeli S wyjdzie w trefle, to rozgrywający odda tylko 3 lewy.
Tam, gdzie N zalicytuje 2♣ od razu, E powinien spasować – do kontry w sile 12-15 PC nie ma na licytację, a natychmiastowe 2♠ może doprowadzić do przewyższenia. S także spasuje, W objaśni się 2♥. N spasuje, E zalicytuje 2♠, W zgłosi kara… E może spasować, ale jak znam życie większość powtórzy piki, i znów – z kartą W część spasuje, część dołoży końcówkę.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | |||
ktr. | 2♣ | pas | pas |
2♥ | pas | 2♠ | pas |
3♦ | pas | 3♠/pas | pas |
pas/4♠ | pas… |
3♦ także wygrywa się bez problemu.