Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 20212022 20232024

 

 


 

KMP 7/2025 – analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 17.

Rozdanie 17
Rozd. N,
po partii: -
K 6 4 3 2
7 3
Q J 10 7 2
5
 
A J 10 7
A 8 2
A 5 4
A 8 2
rozd. 17 8
Q 9 6 4
K 3
K J 10 9 6 3
  Q 9 5
K J 10 5
9 8 6
Q 7 4
 

Tutaj gracze N będą otwierać 2 (słaba dwukolorówka, piki i młodszy), po pasie E S powinien blokująco podnieść do 3. Teraz W stanie przed problemem, którego jedynym sensownym rozwiązaniem jest nieco naciągnięte 3BA. Jeżeli się na to zdecyduje, to wszyscy powinni się zgodzić.

W N E S
  2 pas 3
3BA pas…    

N wyjdzie zapewne D. Rozgrywający powinien zabić królem w stole i zagrać od razu waletem trefl na impas – w świetle dwukolorowego otwarcia N szanse na damę trefl w ręce S wynoszą na pewno dużo więcej, niż 50%, myślę, że gdzieś około 70%.

Po takim początku rozgrywający ma 10 lew z szansami na 11. Jeżeli weźmie karo w ręce i zagra as trefl, trefl, to praktycznie skończy się to 9 lewami.

Jeżeli S spasuje po 2, to W wznowi zapewne odzywką 2BA, E sprawdzi, czy partner nie ma przypadkiem czterech kierów – przy stosowaniu popularnego ustalenia „transfery na okrągło” robi się to przez transfer na kolor przeciwnika – tutaj 3 – i spasuje na 3BA:

W N E S
  2 pas pas
2BA pas 3* pas
3BA pas…    

3 – dokładnie 4 kiery, siła co najmniej na końcówkę.