Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.

Rozdanie 21
Rozd. N,
po partii: NS
10 5
J 5 4
9 8 5 3 2
Q 4 2
 
Q 8 3 2
8 7 3
A 10 7 6
10 5
rozd. 21 A K 9 7
A K 10
J
A J 9 6 3
  J 6 4
Q 9 6 2
K Q 4
K 8 7
 

W

N

E

S

pas

1

pas

1

pas

1

pas

2

pas

41

pas

pas

pas

 

 

1 po negatywnym 1 partnera nie ma mowy o prawidłowym szlemiku, nawet gdyby w rozdaniu miało miejsce pełne wyłączenie karowe

Istotnie, D i K D w ręce W to już 7 PC, z którymi gracz ten odpowiedziałby na otwarcie partnera 1, nie ma przeto sensu, aby po jego aktualnych 2 otwierający licytował splinterowe 4.

Końcówka pikowa będzie w tym rozdaniu kontraktem absolutnie standardowym, zapowiedzianym na prawie każdym stole turnieju. Przeciwko niemu S zaatakuje K, którego rozgrywający zabije asem w dziadku, po czym najprawdopodobniej zagra stamtąd 10. Jeśli N nie położy na nią D, 10 zostanie puszczona wkoło i S weźmie tę lewę K. Powiedzmy, że obrońca ten wyjdzie następnie w kiera, na podstawie ilościówki partnera w pierwszej lewie będzie bowiem wiedział, że D nie przejdzie, przeto jej zagranie mogłoby jedynie pomóc przeciwnikowi w wyrobieniu dziadkowej 10. Rozgrywający zabije W asem, zgra A, wejdzie na stół D i powtórzy stamtąd treflem. Wskazane będzie zrobienie impasu W w ręce, aktualna konfiguracja tego koloru – trzeci honor u e-N-a – daje bowiem największą szansę na zdobycie 12. wziątki; przynajmniej w tym wariancie gry. Przecież jeżeli dziadkowy atut będzie musiał zostać zużyty do przebicia trefla, na ogół nie uda się już przebić tam kiera, po uprzednim usunięcia kiera na fortę treflową. W tym wypadku po impasie gracz E łatwo skompletuje 12 lew.

Inna rozgrywka pozwalająca na zrobienie nielicytowanego szlemika w piki to przebicie w drugiej lewie w ręce kara, a następnie ściągnięcie na wszelki wypadek A i zagranie blotki treflowej. Powiedzmy, że S wskoczy K i wyjdzie kierem. Rozgrywający zabije A, ściągnie K i zagra W. Gdy przebije go na stole, weźmie lew 12, kiedy jednak S miałby K D x x, po takim  zagraniu prawie zawsze już skończyłoby się na tylko 10 wziątkach. Z kolei przy aktualnym rozkładzie kart puszczenie w trzeciej rundzie trefli waleta wkoło da rozgrywającemu tylko 11 lew. Ta konstatacja potwierdza wyższość pierwszej linii rozgrywki, przedstawionej na wstępie i opartej o dwukrotny impas w treflach. To wszystko rzecz jasna w kontekście zdobycia przez E możliwie największej liczby lew, najlepiej 12.

Hegemonem protokołu będzie zapis 480 dla WE, dużo rzadziej znajdą się w nim wpisy w wysokości o 30 punktów niższe.

Minimaks teoretyczny: 6(WE), 12 lew; 980 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 11 (WE);

– 9 (WE);

–  9 (WE);

– 12 (WE);

BA – 11 (WE).