Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 2/2017 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 2/2017 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 2; rozdawał E, po partii NS.

Rozdanie 2
Rozd. E,
po partii: NS
A K J 10 9 4 3
2
9 7 2
10 3
 
7 6
K Q 8 3
K 8 6
Q 9 8 2
rozd. 2 Q 8 5
J 9 7 6
Q J 10 4 3
J
  2
A 10 5 4
A 5
A K 7 6 5 4
 

Nasz System:

W

N

E

S

pas

1

pas

1

pas

21

pas

42

pas

pas

pas

 

 

 

1rewers treflowo-kierowy

2 karta niezbyt silna honorowo, długie, solidne piki, ostrzegają potencjalnie silnego partnera przed dalszą licytacją, chyba iż jest bardzo mocny (pewne niedolicytowanie bez wątpienia)

albo:

W

N

E

S

pas

11

pas

1

pas

22

pas

33

pas

3BA4

pas

45

pas

pas

pas

 

 

 

1rewers treflowo-kierowy

2 karta niezbyt silna honorowo, długie, solidne piki, ostrzegają potencjalnie silnego partnera przed dalszą licytacją, chyba iż jest bardzo mocny (pewne niedolicytowanie bez wątpienia)

3 długie, dobre piki, forsing (chyba że forsują już 2)

4brak fitu

5tylko w piki W może grać, nie jest przy tym nadzwyczaj silny

Wspólny Język:

W

N

E

S

pas

1

pas

1

pas

21

pas

42

pas

pas

pas

 

 

 

1naturalne, 5+, forsing na jedno okrążenie

2 karta niezbyt silna honorowo, długie, solidne piki, ostrzegają potencjalnie silnego partnera przed dalszą licytacją, chyba iż jest bardzo mocny (pewne niedolicytowanie bez wątpienia)

no może:

W

N

E

S

pas

1

pas

1

pas

21

pas

22

pas

23

pas

44

pas

pas

pas

 

 

 

1naturalne, 5+, forsing na jedno okrążenie

2 sztuczny  forsing do dogranej, zasadniczo 10+PC, tu można przyjąć, że karta e-N-a jest warta przesądzenia końcówki, w końcu otwierający może być dużo silniejszy

3cztery kiery

4karta niezbyt silna honorowo, długie, solidne piki, ostrzegają potencjalnie silnego partnera przed dalszą licytacją, chyba iż jest bardzo mocny (pewne niedolicytowanie bez wątpienia); tu: N uznał, że jego karta warta jest przesądzenia końcówki, co jest jak najbardziej do przyjęcia

Standardowa gra końcowa w piki, rozgrywana przez e-N-a po wiście D. Rozgrywający ma tu 10 wziątek: sześć atutowych, dwie treflowe i dwa czerwone asy – i bez pomocy ze strony swoich przyjaciół obrońców niczego więcej tu nie utarguje. Ale też jego zadeklarowanym 10 wziątkom w zasadzie nic tu nie zagraża, choćby nie wiem w jak kaskaderski sposób dążył ku nadróbce czy nawet nadróbkom. Załóżmy, iż pójdzie na całość: A, impas W w ręce… E zabije D i broniący odbiorą dwa kara, ale będą to już ich wszystkie wziątki. Generalnie lepsze jest jednak zagranie: A, A, A K i wyjście z ręki treflem; po pierwsze może spaść dama atu, a po drugie – nawet jeżeli tak się nie stanie, to wcale nierzadko pozwoli to rozgrywającemu uciec z jednym z przegrywających kar i zrobić cenną nadróbkę.

Podobną szansę niesie standardowy w tego typu sytuacjach manewr polegający na przepuszczeniu pierwszej lewy (!). A pewnie nieco większą, teraz bowiem, aby definitywnie ograniczyć rozgrywającego do 10 lew obrońca W będzie musiał przejąć D partnera K (!) i odwrócić w atu. Teraz już nic dobrego gracza N nie czeka. Racjonalnie będzie zabić tę lewę A w ręce (choć i impas w niczym e-N-owi nie zaszkodzi), ściągnąć jeszcze K i zagrać w trefle. Niestety, aktualny układ tego koloru 4–1 będzie nie do przejścia i oprócz D rozgrywający będzie musiał oddać jeszcze drugą lewę karową.

Stąd najczęstszym wpisem w protokole winno być minimaksowe 620 dla NS.

Minimaks teoretyczny:  4(NS), 10 lew; 620dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 7 (NS);

– 7 (WE);

– 10 (NS);

BA – 6 (NS, WE!).