Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 20212022 20232024

 

 


 

KMP na IMPy 10/2025 –analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 10/2025 –analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 2.

Rozdanie 2
Rozd. E,
po partii: NS
A Q 10 6
A 9 5 2
Q 4 3
A 2
 
K 9 4
K 10 7 6
J 10 8
10 4 3
rozd. 2 J 2
Q J 4 3
7 5
J 8 7 6 5
  8 7 5 3
8
A K 9 6 2
K Q 9
 

W tym rozdaniu po pasie E gracze S będą otwierać 1, W spasuje, a N odpowie 1. Po pasie E S zalicytuje 1. Teraz N sforsuje do końcówki, najczęściej za pomocą Podwójnego Magistra – będzie to 2 – sztuczny forsing do dogranej (to jedna z sekwencji, w których w początkach stosowania tej konwencji czasem zapisywano +190, co walnie przyczyniało się do utrwalenia Podwójnego Magistra w pamięci). Po 2 S zalicytuje 2BA – zatrzymanie w treflach, a N uzgodni piki przez 3. S pokaże krótkość przez 4, N zapyta o asy i zalicytuje szlemika w piki:

W N E S
    pas 1
pas 1 pas 1
pas 2* pas 2BA*
pas 3 pas 4*
pas 4BA pas 5*
pas 6 pas…  

2 – sztuczny forsing do dogranej;
2BA – zatrzymanie treflowe;
3 – zachęcające uzgodnienie pików;
4 – po szlemikowym uzgodnieniu pików na wysokości trzech ręka w układzie 5-4 pokazuje krótkość, co nie wyklucza cue bidu w pominiętym kolorze (kolorach);
5 – jedna wartość z pięciu.

W prawdopodobnie zaatakuje w trefle, rozgrywający powinien wziąć w ręce i zagrać atu do dziesiątki, a potem przejść do ręki karem i zagrać na ponowny impas damą atu, co doprowadzi do wygrania szlemika.

Myślę, że niejeden po takim początku zapyta o asy od razu po 1, chociaż lepiej dowiedzieć się o układzie ręki partnera – np. przy 4252 do szlemika potrzeba by niezłej karty.