Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP na IMPy 10/2025 –analiza rozdań
Rozdanie 12.
|
Rozdanie 12 Rozd. W, po partii: NS |
♠ Q 5 3 ♥ 9 8 6 4 ♦ 10 7 3 ♣ J 10 7 |
|
|
♠ 9 7 4 ♥ A 10 ♦ A 6 4 2 ♣ 8 6 5 2 |
![]() |
♠ A K 8 6 2 ♥ Q 5 ♦ Q J 8 ♣ A Q 3 |
|
♠ J 10 ♥ K J 7 3 2 ♦ K 9 5 ♣ K 9 4 |
W tym rozdaniu po dwóch pasach gracze E będą otwierać 1♠ (niektórzy pewnie 1♣, albo jako „silny na pikach”, albo „silne bez atu”). Po 1♠ S spasuje, W zalicytuje 2♠ a E będzie kontynuował 2BA lub 3BA i licytacja zakończy się w końcówce pikowej:
| W | N | E | S |
|---|---|---|---|
| pas | pas | 1♠ | pas |
| 2♠ | pas | 3BA | pas |
| 4♠ | pas… |
Na końcówkę pikową S zapewne wyjdzie waletem pik. E weźmie i najlepiej zacząć od damy karo – król, as. Teraz drugi raz pik, walet karo i oddanie kara. N weźmie, odbierze pika i podegra pewnie trefle – przed zagraniem w kiery powstrzyma zapewne widok dziesiątki w stole.
Wygrać można praktycznie tylko w jasne karty – pika wziąć w ręce, odegrać drugą figurę pik i zagrać damę karo – król, as a teraz karo do ósemki w ręce. S bierze i odchodzi w karo – bierzemy w ręce, przechodzimy do stołu asem karo i gramy fortę karo – N przebija, z ręki blotka trefl. Po każdym odejściu N ustawimy S na wpustce.
Tam, gdzie E otworzy 1♣, S wejdzie 1♥, W zapewne zalicytuje 1BA, chociaż zgodnie z naukami Krzysztofa Martensa na pewno z tą kartą lepiej ustawiać bez atu z ręki partnera i dać transfer, o ile ma się taką opcję w systemie. Tu jednak transfer może doprowadzić do 3BA z ręki E, co zakończy się sukcesem, albo do 4♠ z ręki W, które po ataku w kiery nie wychodzi:
| W | N | E | S |
|---|---|---|---|
| pas | pas | 1♣ | 1♥ |
| 1♠ | 2♥ | 2♠* | pas |
| 4♠ | pas… |
2♠ – silny trefl na pikach.

