Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 10/2010 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

 

Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.

  1092
AQ964
863
A3
 
65
J1075
KQ1072
86
15 AJ873
83
J9
K1042
  KQ4
K2
A54
QJ975
 

 

W

N

E

S

1BA

pas

21

pas

2

pas

3BA

pas

pas

pas

 

 

 

1 transfer na kiery

Także ten kontrakt powinny zagrać w zasadzie wszystkie duety biorące udział w październikowym turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2010. Przeciwko 3BA(S) obrońca W zaatakuje K, a rozgrywający będzie musiał pierwszą lewę przepuścić. Wprawdzie karta pierwszego wistu nie będzie konwencyjnym żądaniem, aby partner – jeśli posiada W – odblokował się tym honorem (a w przeciwnym zaś razie dał ilościówkę), ten ostatni i tak jednak powinien dołożyć w pierwszej lewie waleta. Ma go bowiem z dziewiątką, nietrudno będzie mu się zatem zorientować, iż prawie na pewno W zaatakował z longera zawierającego nie tylko mariasza, ale również dziesiątkę (z pustego mariasza wyszedłby bowiem blotką). Po utrzymaniu się K W będzie więc kontynuował D. Powiedzmy, że gracz S połapie się w sytuacji i zabije drugą lewę A (gdyby raz jeszcze przepuścił, to potem – aby zrobić swoje, musiałby już bezwzględnie zaimpasować obrońcy E 10), po czym wyjdzie z ręki D na impas (zagranie trefli z góry – na pewno dużo lepsze w aspekcie tzw. rozgrywki pojedynczego koloru – tu znacznie zwiększyłoby szansę na dopuszczenie do ręki niebezpiecznego przeciwnika W). Tymczasem E zabije D królem i – najprawdopodobniej – wyjdzie blotką pikową. Rozgrywający wstawi z ręki K i utrzyma się, następnie więc zgra dziadkowego A, wróci do ręki K, ściągnie W i odda obrońcy E wziątkę treflową (na trefle zrzuci ze stołu karo i kiera albo dwa kiery; nie wolno mu będzie pozbyć się stamtąd pika). Nawet jeżeli po zdobyciu wziątki na 10 E wyjdzie w kiera, S utrzyma się A w dziadku, ściągnie jeszcze D, zrzucając z ręki karo, a następnie wyjdzie ze stołu pikiem. I wcześniej czy później zdobędzie jeszcze dwie wziątki: na D oraz na 9. Kontrakt zostanie zatem zrealizowany.

Najpopularniejszym wpisem w protokół tego rozdania będzie zatem 600 punktów dla NS. Teoretycznie rzecz biorąc, rozgrywający mógłby nawet zrobić nadróbkę, w tym celu musiałby jednak koniecznie zabić drugą rundę kar asem, po czym – teraz albo nieco później – ściągnąć A i kontynuować ze stołu blotką tego koloru, do dziewiątki w ręce. Skompletowałby wówczas karo, cztery trefle, trzy kiery oraz dwa piki. Taka rozgrywka nie jest jednak rzecz jasna ani trochę nawet realna.

Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 630 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 7 (NS);

– 9 (NS);

– 8 (NS);

BA – 10 (NS).