Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP na IMPy 4/2023 - analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 4/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 15.

Rozdanie 15
Rozd. S,
po partii: NS
Q
9 6 4
10 9 8 7 4 2
9 5 4
 
7 6
A J 2
Q 6 3
A K J 10 8
rozd. 15 10 9 5 3
K 10 8 7 5
A J
7 3
  A K J 8 4 2
Q 3
K 5
Q 6 2
 

Tutaj gracze S będą otwierać 1 i W stanie przed problemem wyboru odzywki. W rachubę wchodzą 2 i kontra (normalna wywoławcza). Jakość trefli, mimo układu 5332, przemawia za wejściem tym kolorem, zwłaszcza, że jeżeli do wchodzącego wróci 2, to ma kartę na w miarę estetyczną kontrę w drugim okrążeniu. Po 2 N spasuje, E pewnie zalicytuje 2 (w polskim stylu nowy kolor na wysokości dwóch nie forsuje), S zmieści się pewnie jeszcze 2, a W ma na 4. Na tym licytacja pewnie zgaśnie.

W N E S
      1
2 pas 2 2
4 pas…    

S wyjdzie asem pik, po czym pewnie ściągnie jeszcze króla i zagra blotkę pik. Rozgrywający powinien przebić waletem atu, i gdy ten się utrzyma, położenie damy kier w zasadzie zostanie zdradzone. Jak należy rozgrywać dalej? Król karo jest na pewno za impasem i w zasadzie nie widać innej opcji, niż impas damy trefl. Po ściągnięciu asa i króla kier, gdy spadnie dama, należy ściągnąć jeszcze dziesiątkę atu i zaimpasować damę trefl – nawet jeżeli N weźmie, to i tak nie ma pika…

Tam, gdzie W zdecyduje się na kontrę po otwarciu 1, N spasuje, a E powinien skoczyć w inwitujące 3, po których gracze S już raczej będą pasować, a W dołoży końcówkę.

W N E S
      1
ktr. pas 3 pas
4 pas…    

Do sukcesu prowadzi też, po zagraniu w trzeciej lewie blotki pik, zrzucenie ze stołu kara z nadzieją, że przebitka nastąpi od trzech atutów i potem zagra się kiery z góry, ale to wydaje się rozgrywką na mniejszą szansę, zwłaszcza, że po zagraniu teraz przez N kara trzeba bić asem, grać dwa razy kiery i potem trafiać trefle.