Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 2/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 12.
Rozdanie 12 Rozd. W, po partii: NS |
♠ A 9 5 4 ♥ Q J 9 6 ♦ 8 4 ♣ 9 7 4 |
|
♠ J 8 6 3 ♥ 3 ♦ J 10 9 7 2 ♣ 10 8 5 |
![]() |
♠ K 10 7 ♥ 10 ♦ K Q 5 3 ♣ A K 6 3 2 |
♠ Q 2 ♥ A K 8 7 5 4 2 ♦ A 6 ♣ Q J |
W tym rozdaniu gracze W i N spasują, a na III ręce E otworzy 1♣ (nawet we Wspólnym Języku z siłą 15 PC i układem 4♦-5♣ otwieramy już 1♣). Z kartą S będą pewnie różne wybory – od kontry („w końcu mam 16 PC i dobry kolor”), poprzez 1♥ („zobaczymy, na co można liczyć u partnera”), po 4♥ („niech się oni martwią”). Po kontrze W spasuje, a N odpowie 1♥ (co obiecuje 7+PC). E zalicytuje 2♣, a S podniesie kiery do wysokości czterech. W dobrze zrobi jeżeli nie pójdzie w obronę, ale tylko 3-kartowy fit zniechęca do tego.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 1♣ | ktr. |
pas | 1♥ | 2♣ | 4♥ |
pas… |
Po ataku asem trefl, jeżeli od W spadnie ósemka, w następnej lewie E zagra króla karo, do którego W powinien czytelnie dołożyć waleta, sygnalizując jeszcze posiadanie dziesiątki, co czasem może być istotne dla komunikacji między obrońcami. Po takim początku rozgrywający nie może uniknąć oddania czterech lew.
Tam, gdzie S zalicytuje 1♥, na wiście będzie W;
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 1♣ | 1♥ |
pas | 2♥ | pas* | 4♥ |
pas… |
Pas – pewnie znajdą się tacy, którzy będą chcieli powalczyć, kontry nie można dać ze względu na zbyt małą siłę, jedyną możliwością jest odzywka 3♣.
Po naturalnym ataku waletem karo obrona jest w takim samym miejscu, jak opisane wyżej.
Jeżeli E zalicytuje trefle, a W wyjdzie odmiennie ♣8, a do króla od E spadnie walet, linia obrony jest prosta – król karo, aby mieć odejście trzecim treflem na wypadek ewentualnej wpustki. Tutaj do króla karo, po zabiciu asem przez rozgrywającego W powinien dołożyć waleta.
Tam, gdzie S skoczy w 4♥ od razu, licytacja pewnie na tym zgaśnie, a W zaatakuje waletem karo.