Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 8/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 8/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.

Rozdanie 7
Rozd. S,
po partii: obie
4
AT64
Q53
98643
 
KQ8
QJ97
J96
K75
rozd. 7 9653
K2
A842
QJ2
  AJT72
853
KT7
AT
 

W

N

E

S

1

pas

1BA1

pas

pas2

pas

 

 

 

1 półforsujące

2 minimum otwarcia w składzie zrównoważonym

albo:

W

N

E

S

1

pas

pas1

1BA2

pas

2

pas

23

pas

2BA4

pas

pas

pas

1 we Wspólnym Języku można też spasować, szczególnie po partii

2 na czwartej ręce: 11–15 PC, niekoniecznie zatrzymanie w pikach

3 brak czterech kierów

4 inwit

W tym wypadku, teoretycznie rzecz biorąc, zwycięski będzie pas e-N-a (w Naszym Systemie musi on jednak odpowiedzieć 1BA), jego kontrakt 1BA powinien bowiem zakończyć się wpadką bez dwóch, za 200 punktów. Ale nie tak szybko! Przeciwko tej grze obrońcaE wyjdzie najprawdopodobniej blotką karową, rozgrywający utrzyma się więc D w ręce i zagra blotkę pikową do dziadkowej dziesiątki. W zabije ją D, po czym – aby bezwarunkowo wywalczyć wspomnianą wpadkę bez dwóch – będzie musiał koniecznie zagrać w kiery, i to dziewiątką (!) – aby podegrać obecną w ręce e-N-a 10 i zneutralizować wartość znajdującej się na stole 8. Powiedzmy, że rozgrywający zabije tę lewę A w ręce i wyjdzie stamtąd karem. Obrońca E będzie wówczas zobligowany do wskoczenia A, następnie zaś odegra K i wyjdzie w trefla. N zabije na stole A i nawet jeśli zagra następnie A i małym pikiem, to W dojdzie do ręki K i ściągnie D W, następnie zaś broniący odbiorą jeszcze dwa trefle. W sumie WE wezmą zatem dwa piki, trzy kiery, karo oraz dwa trefle. Bez dwóch, za 200!

Tymczasem jeśli to zawodnik E będzie grał w bez atu, dostanie najprawdopodobniej wist W. Utrzyma się więc K na stole, na pewno jednak nie wpadnie na pomysł zagrania 9, które przyniosłoby mu zawsze nadróbkę. Normalne wyjdzie stamtąd 7 – do króla w rece, wyrobi sobie zatem w tym kolorze tylko dwie wziątki. A ponadto weźmie dwa piki, dwa trefle oraz A, wygra zatem równo swoje. Z powyższej analizy wynika, iż gdyby nawet grający 1BA zawodnik N wybronił się tylko bez jednej, a tak bardzo często się stanie, to i tak wpadłby za więcej punktów (100), aniżeli zapisaliby sobie przeciwnicy (WE), sami rozgrywając 1BA (90). W protokołach rozdania będą bowiem dominować te właśnie dwa zapisy: 100 oraz 90 dla WE; wpisów wobec nich alternatywnych – 200 i 120 dla tej samej strony – będzie w nich dużo mniej.

Minimaks teoretyczny: 2BA(WE), 8 lew; 120 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7(NS);

– 6(NS,WE!);

– 7(NS);

– 7 (WE);

BA – 8 (WE).