Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 24; rozdawał W, obie przed partią.

Rozdanie 24
Rozd. W,
po partii: -
Q9865
6
K932
K83
 
J74
AKQ54
J8
AT4
rozd. 24 AK3
T9
AQ64
QJ76
  T2
J8732
T75
952
 

W

N

E

S

1BA1

pas

4BA2

pas

pas

pas

 

 

1 może nie modelowe, ale w dzisiejszych czasach dopuszczalne

albo:

W

N

E

S

11

1

ktr.2

pas

1BA3

pas

3BA4

pas

pas

pas

 

 

1 mimo wszystko

2 kontra negatywna, tu: przede wszystkim próba ustawienia 3BA z możliwie lepszej ręki partnera (jak też badanie możliwości wyższej gry, gdyW ma nadwyżki)

3 nie przyrzeka zatrzymania pikowego!

4 partner zlimitował się do 12–14 PC, zatem o poprawnym szlemiku nie ma raczej mowy

W zasadzie na każdym stole piątego już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski powinno dość do kontraktu 3/4BA(WE), dobrze przy tym będzie, gdy gracz E popracuje nad ustawieniem go z na pewno nie gorszej, a czasem lepszej/wyraźnie lepszej ręki partnera. I rzeczywiście, przeciwko 3/4BA(W) N wyjdzie blotką pikową, nawet gdy uprzednio licytował ten kolor; nie dysponuje bowiem w zasadzie żadnym bardziej atrakcyjnym atakiem. Rozgrywający puści pierwszą lewę do ręki i weźmie ją tam W, po czym najprawdopodobniej zagra karo do dziadkowej damy, a stamtąd D na impas. Jeśli N zabije tę lewę K, najlepiej zrobi, gdy zagra następnie K, stwarzając przeciwnikowi zagrożenie w tym kolorze. Jeśli W istotnie się wystraszy, to zagra kiery z góry i będzie się musiał zadowolić 11 wziątkami (trzy piki, trzy kiery, trzy trefle, dwa kara). Z punktu widzenia rozgrywki pojedynczego koloru optymalnym rozwiązaniem kierów – aby zmaksymalizować szansę na zdobycie w nim czterech wziątek, jest jednakże zagranie 10 na impas. Gra górą zakończy się bowiem sukcesem jedynie przy podziale koloru 3–3 (36%) oraz singlowym W w ręce dowolnego z broniących (około 2,5%; w sumie 38,5%). Impas będzie natomiast skuteczny przy drugim, trzecim i czwartym W w ręce e-S-a, czyli w 84 : 2=42% przypadków oraz przy singlowym W u e-S-a (1,25%), co daje łączną szansę około 43,25%. Oczywiście po zabiciu przez rozgrywającego K asem zagranie na impas W w przypadku niepowodzenia tego manewru grozi oddaniem także jednej albo nawet dwóch (bo na pewno nie trzech, N nie miał przecież K 10 9 x x) lew karowych, ale w turnieju na maksy takie ryzyko na ogół warto podejmować. Szczególnie po wejściu e-N-a 1 – z kartą minimalną honorowo, a więc na pewno opartą o układ, najprawdopodobniej właśnie z krótkością kierową. W tym rozdaniu nieco ryzykowne, ale prawidłowe z teoretycznego punktu widzenia rozegranie kierów da rozgrywającemu bardzo cenną 12. wziątkę.

Rzecz jasna, optymalnym zagraniem zawodnika N będzie przepuszczenie D w pierwszej rundzie tego koloru. Proszę sprawdzić, iż jeśli rozgrywający powtórzy wówczas impas treflowy – zagrywając blotką do dziesiątki w ręce, to N bezwarunkowo ograniczy go do 11 lew, gdy po zabiciu K powtórzy treflem, zerwie bowiem w ten sposób istotną komunikację pomiędzy rękami WE. Oczywiście skuteczną obronę będzie jeszcze musiał zwieńczyć jego partner, kładąc na zagraną ze stołu 10/9 waleta. Aby przy aktualnym rozkładzie kart zagwarantować sobie 12 lew, po utrzymaniu się D rozgrywający musiałby w następnej lewie zagrać 10 na impas. A gdy S położy na nią W, pobić w ręce A, wrócić do dziadka 9 i dopiero teraz wykonać drugi impas treflowy. Oczywiste to wprawdzie (gdy W zdecyduje się impasować W), ale w ferworze walki…

W protokole rozdania znajdą się przede wszystkim zapisy 460 i 490 dla WE, z przewagą – jak sądzę – tych pierwszych…

Minimaks teoretyczny: 6(W!),12 lew; 920 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 12 (W!);

– 10 (WE);

– 11 (WE);

– 10 (W!);

BA – 11 (WE).