Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 12/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 12/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 6; rozdawał E, po partii WE.

Rozdanie 6
Rozd. E,
po partii: EW
A 9
J 10 9 7 6
6 3
A K 10 7
 
K J 4 2
Q 8
A 9 2
6 5 4 3
rozd. 6 Q 10 8 3
A 2
K J 10 5 4
9 8
  7 6 5
K 5 4 3
Q 8 7
Q J 2
 

W

N

E

S

pas

pas

pas

1

ktr.1

22

2

?3

?

?4

1obowiązkowa kontra wywoławcza, po ewentualnych 2/3 partnera E powie 2/3, wskazując kartę karowo-pikową, na ogół 5–4

2powiedzmy, że jest to pełnowartościowe podniesienie do 2, z maksimum pasa S dałby jednak rekontrę  (z ręką, z którą bez kontry gracza E zastosowałby konwencję Drury’ego)

3, 4patrz niżej

W każdej z rąk strony NS można dostrzec zarówno pewne wskazania, jak i przeciwwskazania do dokonania przepychu na 3. N ma układ 5–4, ale też 5422, zaś jego partner cztery kiery, lecz w układzie 4333, a przy tym marne, niskie honory; para znajduje się jednakże w założeniach korzystnych. Sądzę przeto, że często będzie do takiego przepychu dochodziło, i to na ogół jego autorem będzie N, a nie S. Wówczas 3 najczęściej zakończą licytację, obie ręce strony WE są bowiem zrównoważone i zawierają jedynie po cztery piki, ponadto E już się dosyć dobrze odsprzedał, zaś jego partner posiada bez wątpienia zmarnowaną D. Uważam przeto, iż w rozdaniu tym grane będą przede wszystkim 3(NS) oraz – choć rzadziej – 2(WE).

Tymczasem obie strony mogą tu – przynajmniej teoretycznie rzecz ujmując – wziąć dziewięć lew w swój uzgodniony kolor starszy. Aby jednak osiągnąć tak określony cel, N będzie musiał celnie rozwiązać kolor atutowy, zaś W – wyłapać D. Przeciwko kierowej grze e-N-a E zawistuje blotką pikową i rozgrywający będzie w stanie dosyć dobrze rozczytać rozdanie. Szczególnie gdy W wstawi na trzeciej ręce K, informując przeciwnika, iż partner zaatakował spod D. A że nie wyszedł wówczas w karo, ma w tym kolorze tylko jeden starszy honor, musi przeto posiadać A (dał kontrę w założeniach niekorzystnych). Na pewno nie kontrowałby z A D x, w pełni zasadne stanie się przeto zagranie kiera do króla. N odda wówczas tylko pika, kiera oraz dwa kara, sam skompletuje natomiast dziewięć wziątek.

Natomiast przeciwko pikowej grze W obrońca N zaatakuje W. Rozgrywający doda z dziadka blotkę, przeto S  tę K i odwróci D, co w niejednym wypadku byłoby posunięciem koniecznym. Powiedzmy, że broniący odbiorą dwa trefle, a następnie zagrają w ten kolor po raz trzeci. Rozgrywający przebije na stole, zagra w atu, przebije kontynuację treflową, po czym będzie się musiał zmierzyć z problemem karowym. Jeżeli będzie wiedział, że 2 e-S-a były podniesieniem pełnowartościowym (jako że ze słabszą ręką zgłosiłby on konwencyjne 2), powinien poszukać D w jego ręce. Z jedynie K oraz D W gracz ten nie miałby bowiem karty na pełnobilansowe 2 (a nawet z D, wziąwszy pod uwagę jakość e-S-owych honorów, był to krok graniczny, przemawiał jednak za nim czterokartowy fit kierowy). Gracz W powinien przeto wziąć w piki także lew dziewięć.

W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim obustronne wpisy w wysokości 140, z przewagą tych po stronie NS, jak sądzę.

Minimaks teoretyczny: 4(NS) z kontrą, 9 lew; 100 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 9 (WE);

– 9 (NS);

– 9(WE);

BA – 6 (WE).