Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2018 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 22.

Rozdanie 22
Rozd. E,
po partii: EW
A Q 9
5
A 6
A J 10 9 6 5 2
 
6
9 8 7
K J 10 9 4 2
Q 4 3
rozd. 22 J 10 8 4
K J 6 2
Q 8 5
K 8
  K 7 5 3 2
A Q 10 4 3
7 3
7
 

E spasuje, a S otworzy licytację jakąś dwukolorówką. W zależności od systemu pary NS może to być 2 (starsze), 2 (Wilkosz) lub 2 (kiery i inny). Za chwilę partner otwierającego dowie się o pięciokarcie pikowym i końcówka w ten kolor stanie się kontraktem ostatecznym.

Ponownie bardzo wiele będzie zależało od rozgrywki. DeepFinesse z łatwością bierze jedenaście lew, bo wie, że w tym rozdaniu piki się źle dzielą. Zagrywa więc tylko raz atu (as lub dama), a potem impasuje króla kier i gra na dwustronne przebitki. W końcówce dochodzi do jednego z wariantów manewru złodziejskiego i DF zapisuje sobie 450.

Zwykły śmiertelnik musi zagrać niezwykle przezornie, by zrealizować kontrakt bez nadróbki.

Załóżmy, że E wistuje blotką karo. Bijemy asem, gramy asa trefl i trefla przebijamy w stole. Powrót asem atu i kolejny trefl, a E nie przebija tylko dodaje małe karo. Jeśli piki są 3-2, to mamy co najmniej dwanaście lew. Wystarczy zgrać króla pika i pika, a potem odegrać wszystkie forty. To bardzo kuszące i wielu rozgrywających zapewne zagra w ten sposób. Jest to, niestety, droga do wpadki.

Wygrywa wyjście blotką pik do damy i, po otrzymaniu złej wiadomości, impas kier, as kier i przebitka ostatnim atutem w ręce. Potem gramy forty treflowe i K7 w pikach musi dać nam dwie brakujące lewy. Ledwo swoje…

Złośliwy rozkład atutów sprawi, że zapisów za wpadki zobaczymy w protokole sporo, ale będą one spowodowane chęcią dużego zysku, a więc tym, co często kieruje naszym postępowaniem w turniejach na maksy. Nawet najsurowsi partnerzy powinni takie rzeczy wybaczać.