Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.

Rozdanie 23
Rozd. S,
po partii: obie
K94
T32
T43
Q865
 
J53
KQ9
AJ86
KJ2
rozd. 23 T8
J8765
97
T743
  AQ762
A4
KQ52
A9
 

W

N

E

S

1

ktr.

21

pas

32

pas

33

pas

44

pas

pas

pas

 

1 fit kierowy: słabe albo przesądzenie końcówki

2 naturalne, w ramach inwitu

3 warunkowe: N nie ma na 4, ale też w ramach słabego podniesienia z fitem nie może zalicytować tylko 3

Wspólny Język:

W

N

E

S

1

ktr.1

pas

12

13

pas

1BA4

pas

25

pas

46

pas

pas

pas

 

 

 

1 karta zbyt słaba na wejście 1BA, szczególnie po partii

2 konwencyjny negat

3 naturalne, ale z nadwyżką, choć niewykluczony jeszcze prawdziwy silny trefl

4 5–6 PC w składzie zrównoważonym

5 silny trefl na pikach

6 alternatywą są nieforsujące 3, wtedy S powinien na nie spasować

Nie mam jednak zamiaru dobudowywać do tego rozdania specjalnej ideologii ani dzielić włosa na czworo: na NS jest pełne 24 PC, i to przecież nie najbrzydszych, oraz uzgodniony kolor starszy, nic przeto dziwnego, że duża większość okupujących ją duetów zapowie w zasadzie bilansową końcówkę w ten kolor. W zasadzie, albowiem przeciwwskazaniem jest licytacja gracza W, z której otwierający powinien wyciągnąć wnioski, że ma on figury położone za figurami e-S-a. A to osłabia bilans strony NS pozycyjnie, lokalizacyjnie. Szczególnie więc po licytacji według Wspólnego Języka – gdy N podniesie tylko do 3, S powinien na nie spasować. Podobnie, kiedy gramy Naszym Systemem – gdy po inwitujących 3 otwierającego jego partner zgłosi negatywne 3 (jak najbardziej wchodzące w rachubę, w końcu N zalicytował 2, będąc po partii), także ta zapowiedź powinna już zakończyć licytację. Krótko mówiąc, pewna szansa na zatrzymanie się w 3 będzie, ale większość par NS – jak sądzę – z niej nie skorzysta.

Tymczasem przeciwko pikowej grze e-S-a W wyjdzie być może w atu – i gra zostanie już wypuszczona. Rozgrywający zabije bowiem asem w ręce i czym prędzej zagra A i treflem (czy – technicznie nieco lepiej – blotką trefl spod asa!) – wyrobi więc sobie dziadkową D, na którą pozbędzie się potem z ręki przegrywającego kiera. Po K W wyjdzie rzecz jasna K, ale rozgrywający – dobrze wiedząc z licytacji, gdzie co leży – będzie już w stanie osiągnąć sukces. Zabije mianowicie K asem, zgra D, wejdzie na stół K, na D wyrzuci z ręki kiera, przebije w ręce kiera (koniecznie!) i wyjdzie stamtąd w karo, powiedzmy królem. W zabije A (przepuszczenie nic mu nie pomoże, jako że S będzie wtedy kontynuował z ręki małym karem) i wyjdzie D. Ale rozgrywający zrzuci z ręki blotkę karo (!) i w trzykartowej końcówce W będzie musiał zagrać spod W, ostatnie trzy wziątki zdobędą więc 10, D i ostatni pik w ręce e-S-a.

Gdyby zaś W przepuścił K, w następnej lewie musiałby wskoczyć W, a potem odejść D. S przebiłby ją jednak w ręce ostatnim atutem i – z konfiguracji D 5 – kontynuowałby 5. W musiałby wskoczyć A (inaczej wziątkę zdobyłaby 10 w dziadku) i oddać ostatnią lewę rozgrywającemu – na D w ręce.

Proszę zauważyć, że sześciokartowej końcówce – po wykorzystaniu dziadkowej D – konieczne było przebicie w ręce kiera. Kiedy bowiem zamiast tego rozgrywający zagrałby od razu w karo – do figury w ręce – W pobiłby ją A i odszedł kierem. S przebiłby w ręce i zagrał małe karo, ale W wskoczyłby W i miałby na odejście jeszcze jednego kiera. A kara w rękach NS byłyby zablokowane: na stole byłaby singlowa 10 (i trefl), a w ręce – D 5. Rozgrywający nie byłby więc w stanie wykorzystać dwóch – teoretycznie rzecz ujmując, dobrych – kar.

Oczywiście po ataku K rozgrywający nie uniknąłby wpadki (na 4). Musiałby bowiem bezwarunkowo oddać trefla, kiera oraz dwa kara.

W protokole rozdania spotkamy więc – może niespecjalnie często – wygrane końcówki pikowe za 620 dla NS, ale też 140 i 170 dla tej strony oraz – obawiam się, że najczęściej – wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 3(NS), 9 lew; 140 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 9 (NS);

– 7(WE);

– 9 (NS);

BA – 8 (NS).