Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.

Rozdanie 28
Rozd. W,
po partii: NS
K97
A982
Q53
KJ8
 
QJ43
KQJT73
T
95
rozd. 28 52
65
K9876
QT62
  AT86
4
AJ42
A743
 

W

N

E

S

pas1

1

pas

1

22

pas3

pas

ktr.4

pas

25

pas

36

pas

3BA7

pas

pas

pas

 

 

 

1 kiery piękne, ale cztery piki z boku są poważnym przeciwwskazaniem do otwarcia słabymi 2 czy 2 multi

2 taakie kiery trzeba jednak koniecznie pokazać!

3 chyba że NS grają kontrą poparciem, wtedy otwierający właśnie skontruje, wskazują trzy karty w kierach

4 nadwyżkowa

5 trzy piki

6 kolor przeciwnika, przesądzenie dogranej, w pierwszej kolejności pytanie o zatrzymanie w kierach

7 kiery trzymane!

Na linii NS znajduje się 26 PC, w zasadzie każda para tej linii powinna zatem osiągnąć w tym rozdaniu końcówkę 3BA. A gdy stanie się to po sekwencji przedstawionej wyżej (a tak będzie bardzo często), to rozgrywający powinien rozczytać rękę gracza W jako 6–4, tylko ona uprawnia go bowiem najpierw do pasa, a potem do zgłoszenie kierów na wysokości dwóch.

Na tej podstawie gracz N będzie mógł przeprowadzić elegancką i skuteczną rozgrywkę, której bez licytacyjnej pomocy ze strony przeciwnika W raczej by nie wymyślił. Przeciwko 3BA(N) E zaatakuje kierem i rozgrywający powinien trzy razy kolor ten przepuścić (!), zrzucając przy tym ze stołu dwie blotki pikowe. Powiedzmy, że W zagra w kiery po raz czwarty, nic mądrzejszego nie będzie zresztą w stanie uczynić. Rozgrywający zabije A w ręce, a ze stołu pozbędzie się trzeciego pika (!); do ostatnich dwóch kierów E wyrzuci natomiast karo i pika. Wczesna zrzutka karowa poinformuje e-N-a, iż gracz E miał pierwotnie w tym kolorze pięć kart, czyli że precyzyjny układ ręki jego partnera to 4–6–1–2. W piątej lewie rozgrywający zrobi zatem impas W na stole, potem zaś ściągnie A, wróci do ręki K i – w sześciokartowej końcówce…

 

 

K 9

D 5

W 8

 

D W 4

7 3

9

 

K 9 8

D 10 6

 

A 4 2

A 7 4

 

… ostatecznie unicestwi obrońcę E, wychodząc z ręki K. Jeśli E zrzuci blotkę karo, z dziadka wyleci trefl, po czym rozgrywający zagra A i karem, wpuszczając E na K. Ten będzie musiał następnie wyjść w trefla, da więc przeciwnikowi dodatkową wziątkę na W w ręce. Ostatnie dwie zdobędzie dziadek – na A i fortę karową.

Jeśli zaś w przedstawionej na ostatnim diagramie końcówce sześciokartowej – do K E zrzuci trefla, ze stołu zostanie wyrzucona blotka karo, po czym rozgrywający zagra A i treflem – w tym wypadku wpuszczony na D E będzie następnie musiał wyjść w karo, ostatnie trzy wziątki zdobędą kolejno D, A i forta treflowa. Piękny, symetryczny przymus wpustkowy – treflowo-karowy – przynoszący rozgrywającemu dwie dodatkowe wziątki. Rozgrywka może niełatwa, ale na podstawie wskazań licytacyjnych możliwa do wymyślenia i jak najbardziej uzasadniona.

W protokole rozdania spotkamy jednak zarówno minimaksowe 600 dla NS, jak i wpadkowe 100, a może i 200 dla WE; jak już bowiem wspomniałem, zwycięska rozgrywka wcale nie jest łatwa. Ale też każdy zawodnik, który ją przeprowadzi, będzie miał pełne prawo czuć się z niej dumny.

Minimaks teoretyczny: 3BA(NS), 9 lew; 600 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (NS);

– 10 (NS);

– 8 (NS);

– 9 (NS);

BA – 9 (NS).