Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 8/2014 - Analiza rozdań

Spis treści
KMP 8/2014 - Analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.

Rozdanie 22
Rozd. E,
po partii: EW
4
KT64
A875
A853
 
98
QJ8753
QJ2
T2
rozd. 22 KJ72
9
KT64
K974
  AQT653
A2
93
QJ6
 

W

N

E

S

pas

1

pas

1BA1

pas

2

pas

2BA2

pas

pas/33

pas

(pas)

(pas)

 

1 półforsujące

2 wygląda na misfity, ale N powinien jeszcze coś zalicytować; w końcu partner może mieć nawet 15 PC, choć wtedy nie najładniejszych, a przynajmniej z nie najsilniejszymi pikami

3 piki e-S-a są takiej jakości, że ma on prawo przenieść na 3, przy spodziewanej krótkości w tym kolorze w ręce partnera przy grze w bez atu piki mogą bowiem być trudne do wyrobienia i wykorzystania

Rzeczywiście, w piki gra tu się bardzo dobrze, do oddania są jedynie dwie lewy atutowe i po jednej w każdym z kolorów młodszych. A gdy W wyjdzie D, rozgrywający będzie nawet w stanie uniknąć przegrywajacejw karach i zrobić cenną nadróbkę. Oczywiście w każdym przypadku zaimpasuje atuty damą i ściągnie asa. Kiedy jednak po kierowym rozgrywający będzie dążył do zdobycia 10 wziątek, to po zabiciu D asem powinien wejść na stół A, zrobić impas D w ręce, zgrać A i w następnej lewie zaimpasować kiery dziesiątką na stole. E przebije, ale gdy następnie otworzy kara, S zabije w dziadku A i na K zrzuci z ręki karo.

Natomiast przeciwko ewentualnym 2BA(N) obrońca E zawistuje blotką karo (w silniejszy z kolorów młodszych). Celnie, ale powiedzmy, że rozgrywający zabije A trzecią rundę tego koloru, zrzucając ze stołu trefla (piki będą bowiem wyrabiane), po czym zaimpasuje piki damą, zgra asa i wyjdzie w ten kolor po raz trzeci. E weźmie tę lewę W i ściągnie dobrego K, na którego N będzie musiał wyrzucić z dziadka blotkę kierową (!). Następnie lewy broniący wyjdzie w kiera, rozgrywający utrzyma się zatem w dziadku singlowym już w tej chwili A i zagra kolejny raz w piki, wpuszczając E na króla w tym kolorze. I ten będzie musiał wyjść w trefle, spod króla, nie tylko dając przeciwnikowi dodatkową wziątkę w tym kolorze, ale i dopuszczając go nim do dwóch fort pikowych w dziadku. Rozgrywający zrobi więc swoje, biorąc cztery piki, kiera, karo i dwa trefle, zaś broniący odbiorą jedynie trzy kara i dwa piki.

Jak jednak widać, gra w piki jest tu dużo prostsza, ba, zupełnie bezproblemowa, a i lew weźmie się w niej o jedną więcej, niż grając w bez atu. Zapis też będzie wyższy o niebagatelne 20 punktów. W protokole rozdania powinny więc dominować minimaksowe 140 dla WE oraz 120 dla tej strony; wpadkowe 50 (100) po stronie przeciwnej też się jednak na pewno trafią (przede wszystkim za przegrane po mniej niż doskonałej rozgrywce kontrakty 2BA, a może również 3BA i 4).

Minimaks teoretyczny: 3(NS), 9 lew; 140 dla NS

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9(NS);

– 8 (NS);

– 8 (S!)

– 9 (NS)

BA – 8 (NS).