Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 4/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 29; rozdawał N, obie po partii.

Rozdanie 29
Rozd. N,
po partii: obie
3
KJT
K963
AT543
 
KJ752
Q52
Q
Q872
rozd. 29 AT6
A764
A754
96
  Q984
983
JT82
KJ
 

Nasz System:

W

N

E

S

11

ktr.

12

ktr.3

2

pas

pas

24

pas

pas

pas

1 można też otworzyć 1

2 naturalny, 7–10 PC

3 karna, partner wskazał trzy-cztery piki, przynajmniej w podstawowym wariancie swej kontry wywoławczej

4 partner dał kontrę wywoławczą, w jej podstawowym wariancie musi więc mieć co najmniej trzy piki, można zatem z powodzeniem zagrać w ten kolor nawet przy czwórce u e-S-a; kontra gracza W, a potem zapowiedzenie 2 wskazują zaś lepszą rękę niż (także naturalne) naturalne jego 2 w poprzednim okrążeniu

Wspólny Język:

W

N

E

S

1

ktr.1

12

ktr.3

2

pas

2

24

pas

pas

pas/35

pas

pas

pas

 

1 kontrę wywoławczą na otwarcie 1 można dać z dwoma treflami

2 naturalny, 7–10 PC

3 karna, partner wskazał trzy-cztery piki, przynajmniej w podstawowym wariancie swej kontry wywoławczej

4 partner dał kontrę wywoławczą, w jej podstawowym wariancie musi więc mieć co najmniej trzy piki, można zatem z powodzeniem zagrać w ten kolor nawet przy czwórce u e-S-a; kontra gracza W, a potem zapowiedzenie 2 wskazują zaś lepszą rękę niż (także naturalne) naturalne jego 2 w poprzednim okrążeniu

5 partner może posiadać pięć kar, ma też singla pikowego, dla e-S-a kuszące jest zatem przepchnięcie się na 3 (także ze względu na znakomite uzupełnienie treflowe w swej ręce), nawet po partii

Po dosyć oczywistej wywoławczej kontrze E jego partner zapowie własną grę w piki, mimo iż jako pierwszy zgłosi ten kolor S. Ponieważ jednak w swym podstawowym wariancie zapowiedź E wskazała trzy-cztery piki, gracz W – z pięcioma kartami w tym kolorze – będzie miał pełne podstawy do zgłoszenia 2 (a w poprzednim okrążeniu karnie skontruje 1 przeciwnika z prawej). Po sekwencji rozpoczętej ortodoksyjnie naszosystemowym otwarciem 1 strona NS nie uzgodni już kar i ostatecznym kontraktem staną się 2 przeciwników. W zrealizuje tę grę, a po ataku blotką karową będzie nawet mógł wziąć nadróbkę. Rzeczywiście N nie dysponuje komfortowym pierwszym wistem, może jednak śmiało wyjść w singla atu, po pikowej zapowiedzi partnera rozgrywający i tak bowiem będzie już znał sytuację w tym kolorze. W będzie wtedy musiał dołożyć z dziadka blotkę, po czym – najlepiej – wejść na stół A, przebić w ręce karo, wrócić do dziadka A, przebić kolejne karo i odejść kierem albo treflem. Gdy po utrzymaniu się W S połączy drugi raz atuty, rozgrywający utrzyma się 10 na stole i przebije w ręce jeszcze jedno karo. Sfinalizuje w ten sposób grę na odwróconą rękę, która przyniesie mu sześć lew atutowych (trzy na stole i trzy karowe przebitki w ręce), co wraz z dwoma czerwonymi asami da mu wymagane osiem wziątek.

Tam natomiast, gdzie N da otwarcie 1, gracze tej linii łatwo uzgodnią ten kolor, kiedy więc W powie potem 2, S będzie mógł przelicytować je 3. Przeciwnicy, uprzedzeni o złym rozkładzie swojego koloru uzgodnionego, nie pójdą już raczej na 3, przeto 3(N) staną się kontraktem ostatecznym. W tym wypadku to z kolei E nie będzie dysponował wygodnym pierwszym wistem, najprawdopodobniej wyjdzie więc w trefla, tym bardziej iż nie będzie świadom faktu, że jest to najdłuższy kolor rozgrywającego. Ułatwi to temu ostatniemu wyrobienie trefli, a że ponadto szybko zobaczy on D oraz będzie w stanie dwukrotnie zaimpasować D, nie powinien mieć problemów ze zrobieniem swojego. Co więcej, gracz E musi się starannie bronić (a dokładnie – spowodować, aby jego 7 została wypromowana na lewę), aby nie pozwolić przeciwnikowi na zrobienie nadróbki.

W protokole tego rozdania winno się zatem znaleźć dużo zapisów w wysokości 110 – i to po obu jego stronach, na linii NS pojawią się też na pewno wpisy o dwadzieścia punktów wyższe.

Minimaks teoretyczny: 3(NS), 9 lew; 110 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 9 (NS);

– 7 (WE);

– 8 (WE);

BA – 7 (NS).