Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 4/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.

Rozdanie 31
Rozd. S,
po partii: NS
AK973
K852

7543
 
T862
QT74
98
986
rozd. 31 5
3
JT76543
AQJ2
  QJ4
AJ96
AKQ2
KT
 

W

N

E

S

1

pas

1

31

ktr.2

pas

43

pas

pas4

pas

 

 

 

1 przede wszystkim, aby zbadać możliwość ewentualnej obrony, WE znajdują się przecież w założeniach korzystnych

2 S jest zbyt silny, by wyczekująco spasować, ponadto nie ma pewności, czy ewentualne 3 z kontrą mimo wszystko nie byłyby dla przeciwników opłacalne (byłyby! – nawet po optymalnej obronie kosztowałyby ich tylko 500 – za wpadkę z kontrą bez trzech), S kontruje zatem, aby wskazać dużą kartę i wywołać wydłużenie pikowe albo kiery

3 mniej więcej z bilansu, partner może mieć „tylko” nadwyżkową kartę treflowo-kierową

4 S ma prawie pół odzywki w karach, a jego partner prawie na pewno krótkość w tym kolorze, ponadto za zapowiedzią E – z tak słabym kolorem – musi się kryć duży układ, z czego z kolei wynika, iż także longery strony NS dzielą się w tym rozdaniu niestatystycznie

albo:

W

N

E

S

1

pas

1

31

3BA2

pas

pas3

pas

 

1 przede wszystkim, aby zbadać możliwość ewentualnej obrony, WE znajdują się przecież w założeniach korzystnych

2 z taakimi karami kusząca alternatywa – i to nie tylko dlatego, iż gra toczy się w turnieju na maksy

3 N powinien przyjąć, iż partner wie, co robi, zresztą nawet przy wielkim bez atu w jego ręce nie ma jeszcze bilansu na prawidłowego szlemika

Istotnie, na NS nie ma bilansu na prawidłową grę premiową, przeto wystarczy tylko, aby gracze tej linii nie dali się ponieść popularnej idei (ale też przestrodze), iż po zaporach karta rośnie! Tu skaczące 3 E – przy trzech najstarszych honorach tego koloru w ręce e-S-a – znamionują wręcz coś przeciwnego, tj. niezwykłe, niekorzystne dla strony NS układy. Należy zatem spokojnie zatrzymać się w końcówce: kierowej, pikowej albo bezatutowej.

W związku z tym, co powiedziano wyżej, rozgrywający powinien też rozegrać bezpiecznie kiery: asem, a potem blotką do ósemki w ręce N, szansa na to, iż W posiada w tym kolorze D 10 x x będzie bowiem istotnie wyższa niż zazwyczaj. Standardowa gra turniejowa: K, a potem blotka do waleta w ręce S, sprawi więc, iż rozgrywający będzie musiał oddać dwie wziątki w tym kolorze. Po bezpiecznym rozwiązaniu kierów N weźmie zaś pewne 11 lew w ten kolor, a jego partner – w bez atu.

Teoretycznie rzecz ujmując, można tu wziąć 12 lew, grając w piki, aby taki cel osiągnąć, rozgrywający musiałby się jednak poruszać absolutnie w widne karty, tj. założyć, że W ma D 10 x x oraz cztery piki. Mógłby wówczas albo przebić w dziadku trzecią rundę trefli, albo wyrobić sobie trzecią lewę kierową ekspasową przebitką w ręce (po uprzednim wyrzuceniu stamtąd dwóch blotek kierowych na kara). W praktyce ani jedno, ani drugie nie będzie specjalnie naturalne.

W protokole tego rozdania znajdą się przede wszystkim wpisy 650 oraz 660 dla NS, niektóre duety tej linii na pewno wespną się jednak zbyt wysoko i oddadzą przeciwnikom 100 punktów.

Minimaks teoretyczny: 6(NS), 12 lew; 1430 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (NS);

– 7 (NS);

– 11 (NS);

– 12 (NS);

BA – 11 (NS).