Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP IMP 4/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 10.
Rozdanie 10 Rozd. E, po partii: obie |
♠ K Q 9 8 ♥ K J 10 8 3 ♦ 5 ♣ K 8 6 |
|
♠ A 6 3 2 ♥ 9 6 5 2 ♦ A K 2 ♣ Q 3 |
![]() |
♠ 10 7 5 4 ♥ A Q ♦ 10 7 4 ♣ A 7 5 2 |
♠ J ♥ 7 4 ♦ Q J 9 8 6 3 ♣ J 10 9 4 |
W tym rozdaniu pewnie będzie mniej emocji. Po dwóch pasach gracze W będą otwierać 1♣, N wejdzie kierami, E pokaże piki naturalną odzywką 1♠ lub kontrą, s pewnie spasuje (chociaż będą tacy, którzy zameldują swoje kara. W podniesie do dwóch i E powinien pasować. 10 PC do strefy partnera (11)12-14 PC nie rokuje dobrze ewentualnej końcówce, a jakość pików powinna jeszcze bardzie skłaniać do umiaru.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
1♣ | 1♥ | 1♠ | Pas |
2♠ | pas… |
Tam, gdzie E da kontrę, wskazując piki, może być to część dwóch wariantów ustaleń:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
1♣ | 1♥ | ktr. | Pas |
2♠ | pas… |
W myśl starej koncepcji, kontra oznacza dokładnie 4 piki, a 1♠ oznaczałoby kolor 5+. Takie ustalenie ma wielu zwolenników.
Przed kilku laty pojawił się kompleksowy zestaw ustaleń transferowych, w myśl których kontra oznacza 4-5 pików, z kolorem 6+ mówimy w zależności od siły 2 lub 3♥, a bez 4 pików licytuje się transfer na BA czyli 1♠.
Po ataku w kiery rozgrywający musi pamiętać, aby nie zagrać od razu as pik, pik – obrońcy połączyliby wtedy atuty do końca, ale najpierw zagrać trefla do damy, potem pika raz dołem. Teraz ściągnąć asa atu i wykonywać przebitki.
Nie wydaje mi się, aby znaleźli się tacy, którzy z kartą S po partii na II ręce otworzyliby 3♦. Otwarcie takie wpędzi pewnie parę WE w bezszansowną końcówkę pikową – W pewnie da kontrę, a E skoczy w 4♠, chociaż z takim kolorem mrozi to krew w żyłach, ale ładne 10 PC to za dużo na pasywne 3♠.
.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 3♦ | ||
ktr. | pas | 4♠ | pas… |
Oczywiście W, zwłaszcza po pasie partnera, może darować sobie kontrę z ponad poło1)ą walorów w kolorz wroga, ale myślę, że większość uległąby pokusie układu 4-4 w starszych.