KMP na IMP 3/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 23.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ 9 5 ♥ 7 6 2 ♦ K 10 5 4 3 2 ♣ K 5 |
|
♠ A K 8 ♥ J 9 4 ♦ 8 ♣ A 10 9 8 7 3 |
♠ 10 7 6 3 2 ♥ A Q ♦ A 9 ♣ Q J 6 2 |
|
♠ Q J 4 ♥ K 10 8 5 3 ♦ Q J 7 6 ♣ 4 |
Tutaj gracze S będą pasować, a W? Tam, gdzie pary WE grają Wspólnym Językiem, otworzy 2♣ Precision, N spasuje, E zapyta przez 2♦. Teraz para WE ma przed sobą lekkie schody. Jeżeli W odpowie 3♣ (dół na 6 treflach bez starszej czwórki), to nawet, jeśli E ma do dyspozycji pytanie o singla 3♦, to usłyszy 3BA – brak singla lub singiel karo i nie będzie miał łatwej decyzji. Nie najlepiej wygląda też po 3♣ 3♠ – forsujące zgłoszenie 5+ pików z kolorem zwieńczonym dziesiątką. Pewnie najpopularniejsze będzie 3BA ze względu na ♥ AD.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
2♣ | pas | 2♦ | pas |
3♣ | pas | 3BA | pas… |
Na ten kontrakt gracze S atakować pewnie będą w kiery i po nieudanym impasie trefl rozgrywający weźmie 10 lew.
W Strefie pary WE nie powinny mieć problemu z uzgodnieniem pików. Gracz W otworzy 1♣, N – po partii – raczej spasuje, E odpowie 1♠, po pasie gracza S W zalicytuje 2♣ i teraz chyba wszyscy stosują gadżet 2♦, po którym W pokaże trójkę pików, a E zalicytuje końcówkę w piki:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1♣ | pas | 1♠ | pas |
2♣* | pas | 2♦* | pas |
2♠* | pas | 4♠ | pas… |
2♣ – 11-15 PC, 5+♣, nie forsujące.
2♦ – pytanie, co najmniej inwit do końcówki;
2♠ – trójka pików, forsuje na jedno okrążenie (do 3♣).
Na 4♠ z ręki E najczęstszym wynikiem będzie 10 lew, od czasu do czasu pojawi się nadróbka.