Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 4/2012 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.

Rozdanie 15
Rozd. S,
po partii: NS
J965
KT
9854
742
 
KQT
QJ2
K632
J98
rozd. 15 A873
764
QT7
AT5
  42
A9853
AJ
KQ63
 

W

N

E

S

1

pas

1

pas

2

pas

2

pas

pas

pas

 

 

 

albo (szczególnie we Wspólnym Języku):

W

N

E

S

1

pas

pas

ktr.1

pas

1BA2

pas

pas

pas

1 kontra wznawiająca

2 brzydkie 12 PC i tylko jedno zatrzymanie kierowe, partner ożywił zaś licytację na pozycji reopen, być może jedynie z 8–9 PC; przeto zapowiedź 1BA w zupełności wystarczy

Ponieważ większość part gra Wspólnym Językiem, a strona NS jest po partii, dominować będzie sekwencja druga. Ważne jest, aby gracz W właściwie ocenił tak swoją kartę (nie najładniejsze 12 PC, tylko jeden stoper kierowy) i po ożywiającej licytację kontrze partnera, być może z jedynie 8–9 PC, zadowolił się zgłoszeniem 1BA. Przeciwko tej grze N zaatakuje K i obrońcy zagrają trzy razy w ten kolor (w trzeciej lewie N musi zrzucić trefla). Po takim wstępie rozgrywający będzie wiedział, że wszystkie pozostałe ważne figury znajdują się u S, nie będzie zatem grał w trefle, tylko wyrobi sobie lewy w karach. Jeśli jednak zrobi impas 10 na stole, już polegnie, będzie bowiem musiał oddać dwa kara, cztery kiery i trefla. Zwycięskie będzie zagranie do D, przedtem dobrze też będzie zgrać K D, aby sprawdzić, czy w kolorze tym nie leci krótki walet. Można też ściągnąć następnie A (okaże się, że kolor nie dzielił się 3–3) i wyjść ze stołu blotką karo. To będzie gra optymalna; proszę zwrócić uwagę, iż nawet gdyby S miał układ 2–5–3–3 z A W x, to do A nie mógłby pozbyć się kara (gdyby bowiem to uczynił, rozgrywający łatwo zrobiłby nadróbkę), zrzuciłby więc blotkę treflową. Wówczas – po zagraniu ze stołu blotką karo – rozgrywający wziąłby tę lewę królem w ręce, następnie zaś zagrałby A i treflem – na wpustce e-S-a. Teraz odegrałby jeszcze dwie forty karowe i A, ostatnią lewę musiałby jednak oddać przeciwnikowi na D na stole. Także przy aktualnym układzie kart opisana wyżej prawidłowa rozgrywka wyłapie konfigurację A W sec w ręce S i pozwoli graczowi W na zrealizowanie kontraktu (kier, trzy piki, trefl i dwa kara).

Tam natomiast, gdzie dojdzie do kontraktu 2(S), powinien on być przegrywany bez jednej. Do wpadki dojdzie jednak jedynie wówczas, gdy broniący nie zagrają ani razu w trefle. Gracz S ma tylko jedno dojście do stołu – K, będzie zatem mógł tylko raz podegrać mariasza treflowego w ręce. Odda zatem kiera, dwa piki, karo oraz dwa trefle.

W protokole rozdania powinny jednak dominować zapisy 90 dla WE.

Minimaks teoretyczny: 3(NS), 9 lew; 110dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9(NS);

– 7 (WE);

– 7 (NS);

– 7(WE);

BA – 7 (WE).