Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 4/2012 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 27; rozdawał S, obie przed partią.

Rozdanie 27
Rozd. S,
po partii: -
73
AKQ86
A7653
9
 
KQ9
T9432
JT84
Q
rozd. 27 T6
7
KQ92
KJT532
  AJ8542
J5

A8764
 

W

N

E

S

1

pas

2

3

pas

pas

3

pas

3

pas

4

pas

pas

pas

 

 

 

Możliwe są też, rzecz jasna, inne sekwencje, na większości stołów turnieju dojdzie jednak właśnie do kontraktu 4. Obie ręce NS, zwłaszcza otwierającego, są bowiem mocno układowe, obaj powinni zatem dążyć do gry w kolor. A w końcu piki to jedyny w pelni uzgodniony kolor tej strony.

Przeciwko ostatecznym 4(S) obrońca W zaatakuje singlową D. Rozgrywający zabije w ręce asem, po czym – aby zrobić swoje, a nawet nadróbkę – musiałby przebić na stole trefla, na A wyrzucić z ręki trefla, przebić tam karo, po czym zagrać A i pikiem – z nadzieją, że atutem dostanie się do ręki bezpieczny przeciwnik W, nieposiadający już trefli. Ten weźmie tę lewę D i wyjdzie karem, któreS przebije w ręce. Następnie będzie można albo powtórzyć pikiem, albo grać już w kiery, aby wyrzucić na nie z ręki oba pozostałe tam jeszcze trefle. Weźmie się wówczas 11 lew.

Na pewno bezpieczniejsze będzie jednak zagranie w drugiej lewie – po zabiciu pierwszej A w ręce – blotką atu. Wprawdzie pozbawi to rozgrywającego nadróbki, ale też znacznie powiększy szanse realizacji kontraktu: wystarczy, że to W – przy singlu trefl – będzie miał trzy piki. Weźmie on wówczas drugą lewę 9 i – optymalnie dla swojej strony – powtórzy K. S zabije w ręce A i będzie mógł albo powtórzyć pikiem (przy bardzo mocnym założeniu, iż W miał tylko jednego trefla – zagranie optymalne), albo grać w kiery i wyrzucać z ręki trefle. Na kierowe honory oraz A pozbędzie się wówczas z ręki wszystkich trefli poza jednym. Będzie więc musiał jeszcze oddać pika i trefla, sam zrobi zatem tylko swoje. Jak wspomniałem, będzie to rozgrywka dużo bezpieczniejsza od przedstawionej poprzednio i jako tako godna polecania. Mimo że rozgrywający straci wówczas nadróbkę.

Na marginesie, pierwszy wist małym kierem zawsze by gracza S nadróbki pozbawił.

Rozgrywający kontrakt 4 gracz S powinien uszanować fakt, że gra końcówkę w piki, i wybrać dużo bezpieczniejszą drugą linię rozgrywki. Zorientuje się bowiem bez wątpienia, że rozdanie jest przynajmniej lekko pułapkowe, wiele duetów NS będzie w nim zatem przegrywać swoje kontrakty. W świetle tego faktu zapis 420 dla NS zapewni tej stronie zupełnie przyzwoitą notę. Oprócz niego oraz zapisów w wysokości 450 dla NS w protokole rozdania znajdzie się bowiem również wiele wpisów wpadkowych: 50, 100 i jeszcze więcej po stronie WE.

Minimaks teoretyczny: 4(NS), 10 lew; 420dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 6 (NS, WE!);

– 9 (NS);

– 10 (NS);

BA – 7 (NS).