Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 12/2010 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 12/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

 

Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.

  Q9
107542
A106
872
 
AJ83
A98
943
543
14 K5
KJ
K72
AKQJ96
  107642
Q63
QJ85
10
 

 

Nasz System:

W

N

E

S

1

pas

1

pas

31

pas

32

pas

3BA3

pas

pas

pas

 

 

1 forsing do końcówki na 6+

2 co najmniej quasi-naturalne, najczęściej obawa o kara

3 jest zatrzymanie karowe, najprawdopodobniej też brak trzech pików

Wspólny Język:

W

N

E

S

1

pas

1

pas

31

pas

32

pas

3BA3

pas

pas

pas

 

 

1 forsing do końcówki na bardzo dobrym, minimum sześciokartowym kolorze treflowym (już bowiem rebid 2 forsowałby na jedno okrążenie)

2 quasi-naturalne, najczęściej obawa o kara

3 jest zatrzymanie karowe, najprawdopodobniej brak też trzech pików

Kontrakt firmowy będzie w tym rozdaniu grą najbardziej popularną, choć zdarzą się też bez wątpienia gry wyższe – inwity (4BA), a nawet szlemiki w bez atu.

Przeciwko bezatutowej grze zawodnika E obrońca S wyjdzie najprawdopodobniej D (albo pasywnie w pika, choć kolor ten na pewno będzie licytowany przez dziadka). A N zabije pierwszą lewę A i karem powtórzy. Rozgrywający zabije w ręce K i ściągnie trefle – i będzie mógł wziąć dwanaście lew nawet bez potrzeby trafiania drugiej D z tyłu. Wkrótce dojdzie bowiem do następującej końcówki…

 

D 9

10 7 5 4

10

 

A W 8

A 9 8

9

 

K 5

K W

7

9 6

 

10 7 6

D 6 3

W

 

Jeśli do 9 (przedostatniego trefla) S pozbędzie się W, rozgrywający wyrzuci ze stołu 9, a N zrzuci się kiera. Następnie – do ostatniego trefla – S będzie musiał rozstać się z kierem (jeśli bowiem w zamian pozbędzie się pika, rozgrywający pociągnie tym kolorem z góry) – wtedy dziadek wyrzuci pika i także N będzie musiał rozstać się z pikiem. Teraz jednak zostaną zagrane dwa piki – i N znajdzie się w przymusie karowo-kierowym.

Wracamy zatem do końcówki z ostatniego diagramu – powiedzmy, że do 9 S zrzuci W. Ze stołu zostanie także usunięte wtedy karo, a N swobodnie pozbędzie się kiera. Teraz jednak rozgrywający pociągnie ostatniego trefla – S zrzuci kiera, stół pika, a N – także pika. Znów jednakże zostaną następnie zgrane dwa piki i N znajdzie się w kierowo-karowym przymusie.

Dalsza analiza pokazuje, iż rozgrywający będzie w stanie doprowadzić do zwycięskiej dla siebie końcówki i wziąć dwanaście lew bez potrzeby trafiania D zawsze – tj. po każdym pierwszym wiście i niezależnie od dalszych poczynań broniących. Oczywiście, będzie jednak musiał zdawać sobie sprawę z faktu, do jakiej pozycji końcowej doprowadził…

W protokołach rozdania powinny więc dominować zapisy w wysokości 690 punktów dla WE, acz tych o trzydzieści punktów niższych pojawi się też w nich co nieco. Będą też – nieliczne! – szlemiki – na ogół zrealizowane, ale też te zakończone wpadką.

Minimaks teoretyczny: 6BA(WE), 12 lew ; 990 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 12 (WE);

– 9 (E!);

– 8 (WE);

– 9 (E!);

BA – 12 (WE).