Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.

Rozdanie 20
Rozd. W,
po partii: obie
10 5
K Q J 4
K 10 8
Q J 7 4
 
8 4 3
A 8 6 5
J 4
K 8 6 2
rozd. 20 K J 7
9 7 2
9 6 5 2
A 10 9
  A Q 9 6 2
10 3
A Q 7 3
5 3
 

W

N

E

S

pas

1

pas

1

pas

1BA

pas

21

pas

22

pas

33

pas

3BA

pas

pas

pas

 

 

 

1PRO

2brak trzech pików, minimum otwarcia

35–4, forsing, bezatutowa obawa o dwa pozostałe kolory – kiery i trefle (bądź karta silna, szlemikowa)

Na ogromnej większości stołów turnieju N będzie rozgrywał 3BA, pewnie niejeden gracz S podejdzie nawet do problemu praktycznie, tj. wrzuci ten kontrakt od razu po 2 partnera (na ogół będzie to bowiem optymalna gra strony NS, choć czasami lepsze mogą okazać się siedmioatutowe 4). Gracz E nie będzie dysponował atrakcyjnym wistem, wyjdzie więc najprawdopodobniej w kara – z czterech blotek, czyli jedynego longera swej ręki (szczególnie gdy S nie zapowie tego koloru w znaczeniu naturalnym). Powiedzmy, że rozgrywający zagra w kiery – blotką do 10 na stole. Po wzięciu A gracz W powinien zagrać w trefle, aby broniący odebrali swe dwie wziątki w tym kolorze. Inaczej rozgrywający będzie już w stanie zaimpasować podwójnie piki i nie oddać żadnej lewy. Przynajmniej wtedy, gdy będzie dysponował drugim oprócz 10 dojściem do ręki w kierach. A tak będzie jedynie wtedy, gdy w pierwszej rundzie koloru W zabije dziadkową 10 asem. Jeśli natomiast 10 zostanie przepuszczona, owego dojścia nie będzie, wskutek czego N będzie mógł skompletować co najwyżej 10 wziątek, nawet gdy po A broniący nie odbiorą dwóch trefli. Powiedzmy bowiem, że po zabiciu drugiej rundy kierów asem W powtórzy karem. Rozgrywający utrzyma się 10 w ręce, zgra K D, na którego pozbędzie się z dziadka trefla i pika (!), po czym wyjdzie z ręki 10. E powinien podstawić się figurą, N zabije wtedy oczko wyżej na stole, ściągnie A D i odejdzie treflem. Broniący odbiorą dwie lewy w tym kolorze, po czym albo dopuszczą przeciwnika do dobrego trefla w ręce, albo umożliwią mu zrobienie drugiego impasu w pikach. Kontrakt 3BA(N) zostanie przeto zrealizowany z nadróbką.

Oczywiście N powinien wykorzystać już swój pierwszy pobyt w ręce K, aby zagrać 10 wkoło; przy aktualnym rozkładzie kart zdobędzie wtedy pięć wziątek w tym kolorze. W kiery zagra ze stołu, tyle że w takich okolicznościach gdy W dojdzie A, będzie dlań bardziej niż oczywiste, że następnie musi zagrać w trefle, by broniący nie stracili swych lew w tym kolorze. I w tym wypadku skończy się zatem na zdobyciu przez rozgrywającego 10 wziątek.

Najczęstszym wpisem w protokole rozdania będą przeto minimaksowe 630 dla NS, przynajmniej od czasu do czasu rozgrywającemu uda się jednak zrobić nielicytowanego szlemika (gdy zacznie od pierwszego impasu pikowego, zaś potem W – po dojściu na A – nie zagra w trefle; inna droga to – nawet w wersji omówionej na wstępie – niepołożenie przez E figury na zagraną z ręki e-N-a 10, po uprzednim oddaniu przez rozgrywającego kiera), co zaowocuje efektownym wpisem 690 dla NS. To jednak nie powinno się zdarzać często…

Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew, 630 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 10  (NS);

– 10 (NS);

– 10 (NS);

BA – 10 (NS).