Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 7/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ A Q 6 2 ♥ Q 10 3 ♦ 10 9 6 ♣ A 6 4 |
|
♠ 10 4 ♥ K J 6 5 4 ♦ A 5 2 ♣ K 3 2 |
![]() |
♠ K 9 8 7 3 ♥ A 9 ♦ Q 3 ♣ Q 9 8 7 |
♠ J 5 ♥ 8 7 2 ♦ K J 8 7 4 ♣ J 10 5 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♥1 |
pas |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
2♣2 |
pas |
2♦3 |
pas |
2♠4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1dziś jest to już otwarcie w zasadzie prawidłowe
2PRO
3brak trzech pików, minimum rebidu
410–11 PC na pięciu pikach
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas1 |
1♣ |
1♠ |
pas |
2♥ |
pas |
pas |
pas |
1taki będzie jednak wybór graczy konserwatywnych
Tak czy owak, licytacja nie powinna wyjść tu poza szczebel 2♠. Obie częściówki – tak 2♥(W), jak i 2♠(E) – powinny być realizowane. Przeciwko pierwszej z nich N zawistuje ♦9, na którą rozgrywający wstawi ze stołu ♦D, a zagranego przez e-S-a ♦K przepuści. Nawet jeśli obrońca ten wyjdzie w drugiej lewie w atu, W zabije ♥10 ♥A, po czym zgra ♦A i przebije na stole karo. W ten sposób ograniczy swe przegrywające do kara, atutu, pika oraz dwóch trefli. Nieco trudniej będzie rozgrywającemu, gdy w drugiej lewie S po prostu powtórzy karem, wówczas po zabiciu jej ♦A powinien on w pierwszej kolejności wyjść pikiem – do króla, by otworzyć sobie linię komunikacyjną tym kolorem. A dopiero w toku dalszej gry przebić w dziadku karo.
Przeciwko kontraktowi 2♠(E) S zaatakuje najprawdopodobniej ♣W, przez co mocno ułatwi przeciwnikowi zadanie. A gdy po wzięciu pierwszej lewy ♣D w ręce ten ostatni wyjdzie stamtąd dla niepoznaki ♣7, zaś S nie położy na nią ♣10, będzie już nawet można zrobić nadróbkę. Powiedzmy bowiem, iż N zabije ♣7 asem i wyjdzie w karo. Rozgrywający wstawi z ręki ♦D, gdy jednak S położy na nią ♦K, zabije ♦A, zagra ♥A, ♥K, przebije w ręce trzecią rundę tego koloru, wróci na stół ♣K i na dobrego kiera zrzuci z ręki karo (także gdy N przebije go blotką atu). Powiedzmy, że to gracz S przebije tę lewę ♠5 i odejdzie karem (czy nawet ♠W). E przebije w ręce, po czym wyjdzie stamtąd dobrym treflem z zamiarem przebicia go w dziadku ♠10. Nawet jeśli S jako pierwszy dokona przebitki ♠W, to rozgrywający pozbędzie się ze stołu ostatniego kara i niezależnie od poczynań obrony będzie w stanie ograniczyć swe przegrywające do jeszcze tylko jednej (poza ♠W) lewy atutowej. W końcówce…
|
♠ A D 6 ♥ – ♦ – ♣ – |
|
♠ 10 4 ♥ 6 ♦ – ♣ – |
|
♠ K 9 8 ♥ – ♦ – ♣ – |
|
♠ – ♥ – ♦ 8 7 4 ♣ – |
|
… zagrane przez e-S-a karo zostanie bowiem przebite w dziadku ♠10 i N dostanie jeszcze tylko wziątkę na asa atu…
W protokole rozdania powinniśmy się przeto spodziewać wpisów 110 i – rzadko – 140 na WE, ale też i wpadkowych 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 2BA(NS) z kontrą, 7 lew; 100 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 7 (NS);
♥ – 8(W!);
♠ – 8 (E!);
BA – 7 (NS).