Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 20212022 20232024

 

 


 

KMP na IMPy 12/2025 – analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 12/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 12.

Rozdanie 12
Rozd. W,
po partii: NS
K 9 6 2
K 10 8 2
K 7 4
Q 9
 
Q 5
9 4
5 2
A 10 8 7 6 4 3
rozd. 12 10 4 3
A J 7
A Q J 8 3
J 5
  A J 8 7
Q 6 5 3
10 9 6
K 2
 

W tym rozdaniu na większości stołów gracze W otworzą 3 i to zakończy licytację.

W N E S
3 pas…    

 N zaatakuje w któryś z kolorów starszych, ale przy treflach 2-2 i wychodzącym impasie karo kontrakt zostanie wygrany.

Tam gdzie S na re-open zdecyduje się na wątpliwą kontrę (król trefl nie wygląda na pełnowartościową figurę), N sforsuje przez 4 i NS zagrają 4:

W N E S
3 pas pas ktr.
pas 4* pas 4
pas…      

4 – zwykle oba kolory starsze.

W zaatakuje w dubla – po wskazaniu przez N obu starszych raczej karowego i obrona zdejmie cztery lewy na dzień dobry, a pozostanie jeszcze do trafienia walet atu.

Tam, gdzie W spasuje, spasuje także N (W niekorzystnych). E otworzy 1, po pasie S W odpowie 1BA i to zakończy licytację.

W N E S
pas pas 1 pas
1BA pas…    

N wyjdzie zapewne w kiery – lepszy ze starszych. Rozgrywający puści do dziewiątki i obrona może teraz zdjąć cztery piki i odejść w kolor czerwony. Rozgrywający zaimpasuje i zagra trefla dołem, robiąc swoje. 1BA można obłożyć jeżeli obrona zdejmie 4 piki, po czym zagra kiera – jeżeli z ręki N, to 10.