Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 20212022 20232024

 

 


 

KMP na IMPy 12/2025 – analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 12/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 5.

Rozdanie 5
Rozd. N,
po partii: NS
A
A Q 9 6 4 2
Q 7 6
10 9 6
 
J 9 8 5 2
8
J 3 2
Q 8 7 4
rozd. 5 Q 10 7
J 7 5 3
K 4
A J 3 2
  K 6 4 3
K 10
A 10 9 8 5
K 5
 

W tym rozdaniu gracze N będą otwierać 1. E spasuje, a S odpowie 2. Po pasie W N powtórzy kiery, S zgłosi piki a N przez 3 pokaże kolor 6+. S najczęściej podniesie do końcówki – przy ręce partnera w sile do 14 PC do szlemika potrzeba wybranych wartości

W N E S
  1 pas 2
pas 2 pas 2
pas 3 pas 4
pas…      

Jeżeli S odpowie 1, N powtórzy kiery… Teraz wygodnym narzędziem jest forsujące 2BA, ale mało kto tak gra:

W N E S
  1 pas 1
pas 2 pas 2BA*
pas 3* pas 4*
pas…      

2BA – forsujące pytanie o układ;
3 – krótkość pik; inne odpowiedzi: 3/ – krótkość licytowana, 3 – trójka pików bez krótkości; 3BA – dubel pik, brak krótkości;
4 – w świetle informacji o krótkości pik szanse na szlemika wyglądają słabo.

E nie ma łatwego wistu, w świetle informacji o krótkości pik w ręce najbezpieczniej wygląda pik. Rozgrywający weźmie asem, i jeżeli zagra od razu w trefle, to przebije jednego w stole, oddając tylko kiera, trefla i karo (oczywiście zakładam, że kara zostaną rozegrane dwa razy na impas).

Również zaatutowanie i rozgrywka przez kara prowadzi do 10 lew.