Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 4/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.

Rozdanie 14
Rozd. E,
po partii: -
KJ62
JT2
KJ7
986
 
AQ754
76
Q864
A5
rozd. 14 T83
A98
A953
KJ2
  9
KQ543
T2
QT743
 

W

N

E

S

1

1

1

2

pas1

pas

ktr.2

pas

23

pas

4

pas

pas

pas

1 jeśli WE grają kontrą poparciem, E powinien oczywiście skontrować

2 nadwyżkowa, wywoławcza

3 trzy piki

Obaj gracze WE mają po odzywce, na pewno zatem na dużej większości stołów turnieju w rozdaniu tym zapowiedziana zostanie końcówka pikowa. Niestety, na kontrakt ten trzeba będzie oddać kiera, dwie wziątki atutowe oraz co najmniej jedno karo. A często dwa, do oddania jednego doprowadzi bowiem jedynie słynny impas wewnętrzny: najpierw blotka z ręki E do 8 od W, a następnie D z ręki W. Aby jednak tak rozegrać, W musiałby mieć poważne przesłanki, że K jest u e-N-a i to nie drugi. A że ponadto piki dzielą się 4–1 i rozgrywający zostanie szybko skrócony kierem, to po zagraniu kar asem i blotką do damy może nawet dojść do wpadki bez trzech. Po dojściu do ręki drugą figurą pikową, a potem K i W N będzie bowiem odchodził treflami, więc w końcu skróci rozgrywającego po raz drugi (trzecią rundą trefli) i wyrobi sobie trzecią wziątkę wpadkową na blotkę atu.

Zatem jedyna droga do dziewięciu lew to zagranie w atu, powiedzmy na impas damą, przebicie trzeciej rundy kierów, ściągnięcie A i kontynuacja z ręki 5. N wskoczy wówczas W i wyjdzie w trefla. Należy go koniecznie zabić królem w dziadku i wyjść stamtąd blotką karo – do ósemki w ręce. N zabije waletem i powtórzy treflem, którego rozgrywający weźmie asem w ręce i ściągnie 8, po czym musi wyjść stamtąd D… Dziewięć lew!

Oczywiście, gdyby na zagrane z dziadka małe karo gracz S wskoczył 10 (standardowe zagranie mylące przeciwko intraimpasom), rozgrywający musiałby dać z ręki D, a potem zaimpasować e-N-owi waleta. Nie mógłby w żadnym wypadku przyjąć, iż 10 pochodziła z konfiguracji W 10 sec.

Protokół rozdania zdominują zatem wpadki strony WE – za 50, 100 i 150, i to z przewagą tych wyższych i najwyższych, jak sądzę.

Minimaks teoretyczny: 3(WE), 9 lew; 140 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 9 (WE);

– 7 (NS);

– 9 (WE);

BA – 7 (WE).