Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 4/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.

Rozdanie 31
Rozd. S,
po partii: NS
87
QJ
T86
JT9643
 
KJ
9852
A974
A85
rozd. 31 T6543
K3
Q532
KQ
  AQ92
AT764
KJ
72
 

W

N

E

S

1

pas

pas

1

pas

1BA1

pas

pas

pas

1 po 1 na pozycji reopen w zupełności wystarczy 1BA

albo:

W

N

E

S

1

pas

pas

1

pas

1BA1

pas

22

pas

3

pas

pas

pas

1 po 1 na pozycji reopen w zupełności wystarczy 1BA

2 naturalne, w poszukiwaniu lepszej zapewne od bezatutowej częściówki w kolor

Przeciwko 1BA(W) N wyjdzie rzecz jasna D. Rozgrywający postawi z dziadka króla, co zablokuje kolor, ale nie powinno mieć wpływu na wynik rozdania. Gracz W ma tu bowiem do wzięcia trzy trefle, trzy kara (zakładam, że trafnie rozwiąże ten kolor po otwarciu licytacji przez e-S-a) oraz albo pika, albo kiera. I pika, i kiera wziąć nie zdoła, to ostatnie byłoby bowiem równoznaczne z wyrobienie forty kierowej przeciwnikowi S, rozgrywający oddałby więc wtedy cztery wziątki kierowe oraz A i K.

Przeciwko karowej grze E obrońca S wyjdzie najprawdopodobniej treflem, więc rozgrywający zagra w atu (także celnie rozwiązując ten kolor), a potem – na przykład – zabije kontynuację treflową, do końca wyatutuje D i wyjdzie z ręki pika. Obrońca S – aby chwilowo chociaż obronić się przed wpustką – wskoczy A i będzie kontynuował pikiem. W końcówce…

 

D W

W 10 4 3

 

9 8 5 2

9

A

 

10 6 5

K 3

5

 

D 9

A 10 7 6

 

… rozgrywający będzie musiał wyjść z dziadka kierem i przepuścić (!) wstawionego przez obrońcę z prawej W. Przygotuje to końcową wpustkę przeciw e-S-owi. Powiedzmy, że po W N odejdzie treflem. Rozgrywający zrzuci z ręki pika, weźmie tę lewę A na stole i odejdzie kierem. Po utrzymaniu się A obrońca S:

 

W 10 4

 

9 8

9

 

10 6

5

 

D

10 7

 

… będzie musiał wyjść w któryś z kolorów starszych, w każdym wypadku wyrabiając przeciwnikowi dziewiątą wziątkę.

Po wzięciu pierwszej lewy D w ręce rozgrywający może też zgrać K, a dopiero następnie zagrać A i karem. Wpuszczony S znajdzie wówczas jedyne bezpieczne odejście, ściągając A i grając pikiem. Po utrzymaniu się K w dziadku gracz E będzie musiał przejść do ręki D, potem zaś – powiedzmy – przebić na stole pika, przebić w ręce – ostatnim atutem – A (!) i odejść pikiem, wpuszczając obrońcę S na singlową już w tym momencie damę tego koloru. Temu ostatniemu pozostaną już tylko kiery, w trzykartowej końcówce zgra zatem A i będzie kontynuował tym kolorem – do dobrej ręki E, zawierającej K i fortę pikową.

W widne karty grającego w kara zawodnika E dziewiątej wziątki pozbawiłby jedynie absolutnie nierealny atak pikowy: blotką albo asem i blotką. Umożliwiłoby to temu graczowi, gdy później dostałby się ponownie do ręki K zagranie w piki po raz (drugi i) trzeci, co wypromowałoby jego partnerowi wziątkę na 10 x. Potem broniący wzięliby jeszcze dwa kiery i zawodnik E musiałby się zadowolić ośmioma lewami.

W protokole rozdania spotkamy więc przede wszystkim wpisy: minimaksowe 90 oraz 110 dla strony WE. Będzie też trochę wpadek na linii NS za zbyt wysokie czy niedostatecznie precyzyjnie rozegrane kontrakty strony przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 2(E!), 8 lew; 110 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 8 (WE);

– 7 (NS);

– 8 (E!);

BA – 7 (WE).