Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 4/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.

Rozdanie 4
Rozd. W,
po partii: obie
Q853
K863
9
A832
 
6
J42
QJT852
J96
rozd. 4 AJ972
AQT75
A
K7
  KT4
9
K7643
QT54
 

Nasz System:

W

N

E

S

pas

pas

1

pas

1BA1

pas

32

pas

43

pas

pas

pas

1 półforsujące

2 5+–4+, forsing do dogranej

3 statystyczne partner często ma na tę sekwencję pięć kierów

albo:

W

N

E

S

pas

pas

1

pas

1BA1

pas

22

pas

23

pas

34

pas

4

pas

pas

pas

1 półforsujące

2 transfer na kiery, czyli 5+–4+, słaby albo silny, według konwencji gazzilli po polsku

3 w zasadzie minimum trzy kiery

4 5+–5+, 17+ PC, forsing do końcówki

Wspólny Język:

W

N

E

S

pas

pas

1

pas1

1

pas

1

pas

2

pas

32

pas

4

pas

pas

pas

1 zbyt słaba karta i za marne kara na wejście 1, szczególnie po partii

2 dobrze jest przyjąć, że jest to wskazanie układu 5–5 (z 5–4 i tą siłą otwierający powie 2); uprzedni 1 nie forsował, nie ma więc niebezpieczeństwa wprowadzenie w błąd partnera co do siły ręki E

Tym bardziej że gdyby E zamiast polecanych 3 zalicytował tylko 2, to i tak po 3 partnera – aby nie stracić końcówki – musiałby powtórzyć kiery na szczeblu trzech.

Na pewno w rozdaniu tym końcówka w kiery zostanie osiągnięta na wielu stołach turnieju. Przeciwko tej grze S zaatakuje najprawdopodobniej swoim czwartym najlepszym treflem, a jego partner zabije pierwszą lewę A i powtórzy treflem albo – widząc przebitkowy stół – odwróci w atu. W tym drugim wypadku rozgrywający będzie musiał dołożyć z ręki blotkę, a następnie ściągnąć A i przebić w dziadku dwa piki. Ponieważ ewentualne wyrobienie i odegranie forty pikowej byłoby związane z oddaniem przeciwnikom jednej naturalnej lewy w tym kolorze, graczE będzie miał co najmniej trzy przegrywające: trefla, pika oraz K (chyba że był on drugi u e-N-a, ale to mało prawdopodobne). W takich okolicznościach racjonalne będzie zabezpieczenie dziesięciu wziątek przez przebitki młodszych kolorów w ręce, konieczne w przypadku podziału atutów 4–1 (przy kierach rozłożonych 3–2 E mógłby przebić na stole dwa piki, wracając do ręki bez skrótu – K i A, a potem ściągnąć A i oddać pika). A tak – po przebiciu w dziadku dwóch pików – wystarczy przebić w ręce trefla (trzecią rundę koloru) i kara (drugą rundę), a w czterokartowej końcówce rozgrywającemu zostaną tam A D oraz dwa piki. Odejdzie w niej pikiem i będzie musiał dostać jeszcze dwie wziątki atutowe. A w sumie weźmie siedem kierów (pięć w ręce i dwie pikowe przebitki na stole), A, K oraz A. Trudniej będzie dostrzec konieczność takiej gry, gdy w lewie drugiej N powtórzy treflem. Tyle że wtedy będzie można przebić na stole aż trzy piki, więc jeśli nawet gracz E weźmie tylko cztery lewy atutowe w ręce, i tak odniesie zwycięstwo. A kiedy i wtedy postawi na obustronne przebitki, będzie bliski zdobycia nadróbki. Aby się przed nią obronić, gracz N w drugiej rundzie kar, w sześciokartowej końcówce…

 

D

K 8 6 3

8

 

W

D W 10 8 5

 

W 9

A D 10 7

 

9

K 7 6 4

D

 

… na zagrane z dziadka karo będzie musiał koniecznie wyrzucić D. Wprawdzie wyrobi w ten sposób przeciwnikowi dwa piki w ręce, ale ten ostatni nie będzie w stanie ich wykorzystać. Gdyby zaś N pozbył się wtedy nie D, tylko – błędnie! – 8 – rozgrywający przebiłby w ręce 7, przebiłby na stole waletem atu pika, przebiłby w ręce karo 10 i odszedłby pikiem. Tym razem dama atu w ręce dałaby jednak nie 10., ale 11. wziątkę.

W protokole rozdania spotkamy więc wpisy w wysokości 620 i 170 dla WE, ale też tylko 140 dla tej strony i wpadkowe 100 dla strony przeciwnej – zwycięska rozgrywka końcówki kierowej nie jest tu bowiem bynajmniej automatyczna.

Minimaks teoretyczny: 4(WE), 10 lew; 620 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 8(WE);

– 10(WE);

– 7 (WE);

BA – 7 (WE).