Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 2/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 2/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 25; rozdawał N, po partii WE.

Rozdanie 25
Rozd. N,
po partii: EW
AJ4
KT932
875
T9
 
KT853
7
KJT
J752
rozd. 25 97
QJ864
A32
Q64
  Q62
A5
Q964
AK83
 

W

N

E

S

pas

pas

1BA

pas

21

pas

2

pas

2BA

pas

pas

pas

 

 

 

1 transfer na kiery

To standardowa sekwencja, będzie ona zatem miała miejsce na zdecydowanej większości stołów. Przeciwko ostatecznym 2BA(S) W wyjdzie swoim czwartym najlepszym pikiem, rozgrywający doda zatem ze stołu blotkę i weźmie pierwszą lewę D w ręce. Jeśli następnie rozgrywający zagra przez kiery – na dziewięć lew (chcąc zdobyć cztery wziątki kierowe, co udałoby się przy podziale tego koloru 3–3 oraz 4–2 z drugą figurą w ręce dowolnego z broniących; szansa na to wynosi około 65%), to ze względu na aktualny podział tego koloru 5–1 obrońcy będą już w stanie go położyć. Powiedzmy bowiem, że w lewie drugiej S ściągnie A i będzie kontynuował z ręki 5. Obrońca W powinien wówczas zrzucić pika (!). Gracz S zabije tę lewę K na stole i – powiedzmy – zagra w karo. Wziątkę tę zdobędzie na 10 gracz W – i wyjdzie w blotkę treflową. Następne karo weźmie asem E – ściągnie D i powtórzy treflem. Są tez inne warianty gry, gdy jednak S zagra przez kiery, to staranna obrona zawsze już pozwoli położyć jego kontrakt 2BA bez jednej.

Najpewniejszą drogą do zrealizowania gry jest zagranie na dwa impasy w treflach – przeciwko damie i waletowi. Najwygodniej będzie, gdy po wzięciu pierwszej lewy D w ręce rozgrywający po prostu powtórzy pikiem – do waleta w dziadku, wyjdzie stamtąd 10 i puści ją wkoło. W weźmie tę lewę W i niewątpliwie zagra trzeci raz w piki. Gracz S utrzyma się wówczas A nas stole, puści wkoło 9, przejdzie do ręki A, wykorzysta A K i weźmie jeszcze lewę na K. Trzy piki, trzy trefle i dwa kiery – złożą się na wymagane osiem wziątek.

Do sukcesu doprowadzi też rozgrywającego gra przez kara, zawsze bowiem wyrobi sobie w tym kolorze fortę. Weźmie wtedy trzy piki, dwa trefle, karo oraz dwa kiery. A odda trzy kara i dwa piki. Jak już jednak powiedziałem – dużo pewniejsza jest jednak gra przez kiery.

W protokole rozdania pojawią się zatem przede wszystkim zapisy 120 dla NS oraz 100 dla WE, te ostatnie za 2BA(S) bez jednej – po tragicznej pogoni za nadróbką, czyli rozgrywce przez kiery. Pod dodatkowym wszakże warunkiem, że przeciwnicy wykorzystają wówczas stworzoną im szansę. Powtarzam – do drugiego kiera W musiałby zrzucić pika, potem zaś broniący powinni wyrobić sobie wziątkę treflową. Wzięliby wtedy trzy kara, trefla oraz dwa kiery. I jeszcze jedno – druga lewa strony WE w tym ostatnim kolorze nie mogłaby zostać odebrana zbyt szybko, tzn. zanim obrońcy nie wyrobiliby sobie trefla. Inaczej rozgrywający dostałby dodatkową wziątkę w kierach – na dziesiątkę w dziadku, i to on wygrałby swoje. W takich okolicznościach S wziąłby bowiem trzy piki, trzy kiery oraz dwa trefle.

Minimaks teoretyczny: 2BA(S!), 8 lew; 120 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 8 (NS);

– 8 (NS);

– 7 (WE!);

BA – 8 (S!).