Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.

Rozdanie 16
Rozd. W,
po partii: EW
QJT32
876
5
K873
 
AK8765
QT
J8
JT5
rozd. 16
AKJ95
AQ94
A964
  94
432
KT7632
Q2
 

W

N

E

S

11 pas 2 pas
2 pas 2BA pas
3 pas 4BA2 pas
pas pas    

1 marne honory, można też więc zacząć od słabych 2 czy 2 multi

2 bilansowy inwit

albo:

W

N

E

S

21 pas 32 pas
3BA/43 pas pas pas

1 naturalne słabe dwa

2 naturalne, 5+, forsing do końcówki, gdy partner ma trzy kiery, gra w ten kolor może być lepsza niż w bez atu

3 z naciskiem na 4 – skoro bowiem partner próbuje uzgodnić ten kolor…

albo:

W

N

E

S

21 pas 3BA2 pas
pas pas    

1 naturalne słabe dwa

2 przy renonsie pikowym nie ma szansy na dobrego szlemika

W

N

E

S

21 pas 2BA2 pas
33 pas 34 pas
35 pas 3BA pas
pas pas    

1 multi

2 pytanie

3 góra otwarcia, kolor nieznany

4 pytanie o kolor partnera, definitywne przesądzenie dogranej

5 piki (inne odpowiedzi wskazywałyby kiery)

albo:

W

N

E

S

21 pas 32 pas
33 pas 34 pas
3BA/45 pas pas pas

1 multi

2 forsing do dogranej na własnym kolorze

3 pytanie o ten kolor

4 kiery

5 z naciskiem na 4, skoro bowiem partner próbuje zagrać w ten kolor…

Na większości stołów turnieju dojdzie do kontraktu 3/4BA z ręki E. Po ataku karowym rozgrywający mógłby już wziąć 12 lew, choć nawet wówczas nie byłoby to łatwe (musiałby wyjść z ręki blotką treflową – na drugą figurę w ręce S). Zresztą pierwszy wistujący nie powinien tak wychodzić, nie ma przecież szansy na wyrobienie, a potem wykorzystanie fort karowych. Po bezpiecznym wiście w kiera rozgrywający utrzyma się na stole, po czym zagra stamtąd w karo lub w trefla, w obu wypadkach powinien jednak rozpocząć od blotki. Dzięki temu będzie potem dysponował dojściem do dziadka na W (gdy S zabije jego D królem), albo konfiguracją W 10 tamże, dzięki której będzie wyjść stamtąd najpierw na ( drugi) impas treflowy, a potem karowy; w niektórych wypadkach umożliwi mu to również w miarę bezpieczne odegranie wcześniej tamtejszych A K. Powiedzmy bowiem, iż w drugiej lewie S zabije D królem i ponowi kierem. Rozgrywający utrzyma się wtedy po raz drugi w dziadku i zagra stamtąd W na impas. A potem znajdzie się tam raz jeszcze W, zgra A K, by wyrzucić z ręki karo i trefla, i drugi raz zaimpasuje trefle. Weźmie wówczas 11 lew: pięć kierów, dwa piki, dwa kara i dwa trefle. Przy założeniu, iż S zabije D królem, a na dobrą sprawę będzie musiał to uczynić, będzie to rozgrywka optymalna. Jeśli bowiem w drugiej lewie rozgrywający zagrałby ze stołu małego trefla do dziewiątki w ręce, to S zabiłby ją D i – powiedzmy – powtórzył kierem. E znalazłby się ponownie na stole i wyszedł stamtąd W – na drugi impas w tym kolorze. Gdyby się nim utrzymał lub wrócił do dziadka trzecią rundą trefli, musiałby następnie ściągnąć A K, a dopiero potem ewentualnie zaimpasować kara. Nie wiadomo, czy by się wówczas na to odważył, mimo iż byłoby to posunięcie zakończone sukcesem – wprawdzie K nie stoi, ale S ma tylko dwa piki…

Przed takim samym dylematem znajdzie się gracz E po ataku pikowym – wcale nie nierealnym. Zabije na stole A i stanie przed pierwszym problemem – czy wyrzucić z ręki karo, czy trefla. Zapewne pozbędzie się trefla i zaimpasuje kara – blotką do damy, w ten sposób i tak wyrobi sobie przecież dodatkową lewę w tym kolorze. S zabije wówczas K i powtórzy pikiem. I rozgrywający nie zdecyduje się już wtedy raczej na desperacki (podwójny) impas w treflach, będzie więc musiał się zadowolić 10 wziątkami.

Tam natomiast, gdzie dojdzie do gry w kiery, S zawistuje zapewne w atu. Po utrzymaniu się na stole rozgrywający powinien zagrać na impas treflowy. A potem, po utrzymaniu się w dziadku kierem po raz drugi – zgrać A K, by wyrzucić z ręki trefla i karo, i zaimpasować trefle po raz drugi. Odda wtedy jeszcze K, ale sam pewnie skompletuje 11 wziątek. Gdyby zaimpasował kara, dostałby w tym kolorze przebitkę. A potem kontynuację atutową, zatem oddałby jeszcze trefla. A gdyby w tym wariancie gry na karowy impas wyszedł z dziadka blotką, nie waletem – oddałby też jeszcze karo i wpadł na kontrakt 4 bez jednej (!?).

W protokole rozdania winny jednak dominować wpisy 660 (minimaksowe), 630 i 650 dla strony WE.

Minimaks teoretyczny: 5BA(WE), 11 lew; 660 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 11 (E!);

– 10 (E!);

h – 11 (WE);

– 10(WE);

BA – 11 (WE).