Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 6/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.

Rozdanie 17
Rozd. N,
po partii: -
QJ6
AJT4
K3
T943
 
A8432
532
J62
82
rozd. 17 7
K98
Q54
AKQ765
  KT95
Q76
AT987
J
 

W

N

E

S

11

2

ktr.2

pas

2

3

ktr.3

pas

34

pas

pas

pas

 

 

 

1w tym wypadku ładne 11 PC, a ponadto wysokie blotki

2negatywna

3nadwyżkowa, nadal wywoławcza, informująca też partnera, iż S nie ma czterech kierów

4N ma za słabe trefle na karnego pasa, próbuje się więc ratować, powtarzając kiery

Gdyby po 3 gracz S spasował, te stałyby się kontraktem ostatecznym i E najprawdopodobniej wybroniłby się tylko bez jednej (musiałby tylko zagrać na drugą figurę karo w ręce otwierającego). Gracz S ma jednak lekką nadwyżkę oraz atrakcyjny układ, poinformuje więc o tym partnera kontrą. Tego ostatniego nie stać na karnego pasa, nie ma też przyjęcia gry karowej ani treflowej, powtórzy zatem kiery. Przeciwko ostatecznym 3(N) obrońca E zaatakuje K (odwrotnie niż w stosowanym alfabecie sygnałów, aby poinformować partnera, iż w drugiej lewie wyjdzie/może wyjść w singla), zaś w lewie drugiej zagra najprawdopodobniej pikiem. Będzie bowiem wiedział, że kolory czerwone dzielą się dla przeciwnika korzystnie. Na pierwszy rzut oka wydaje się, iż zdobycie przez E przebitki ułatwi rozgrywającemu zadanie, i tak byłby on jednak skazany na sukces, broniący W nie miałby bowiem czym nadbić trzeciej rundy trefli. Gdy by nawet zatem w lewie drugiej E kontynuował figurą treflową, to S przebiłby ją na stole i zagrał stamtąd kiera do waleta w ręce, na impas. E wziąłby tę lewę K (przepuszczenie nic by mu nie pomogło, zwłaszcza że po licytacji rozgrywający wiedziałby, iż K znajduje się raczej u E) – i teraz, aby nie pozwolić przeciwnikowi na zrobienie nadróbki, musiałby już bezwarunkowo wyjść w pika i przebić drugą rundę tego koloru. Gdyby bowiem zagrał wówczas w cokolwiek innego, rozgrywający nie miałby już problemów ze skompletowaniem 10 wziątek.

W protokołach rozdania możemy się spodziewać przede wszystkim minimaksowych 140 dla NS oraz wpadkowych 50 po tej samej stronie [za 3(E) bez jednej].  A także 50 po stronie przeciwnej, na pewno bowiem i NS od czasu do czasu jakiś kontrakt przegrają.

Minimaks teoretyczny: 3(NS), 9 lew; 140 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 8 (WE);

– 8 (NS);

– 9 (NS);

– 8 (NS);

BA – 7 (NS).